Мої уроки

Урок з української мови 3 клас


Урок читання 4 клас

Урок -конференція з природознавства



Урок математики в 3 класі

Тема. Ділення на двоцифрове число способом добору. Задачі на знаходження  суми двох доданків  з даними , позначеними буквами.
Мета. Повторити прийоми поза табличного ділення на двоцифрове число способом добору , закріпити раніше вивчені випадки поза табличного множення і ділення ;вдосконалювати навички розв’язання задач на знаходження суми двох доданків , позначеними буквами ; розвивати мислення ; виховувати інтерес до математики.
Тип уроку. Урок – подорож.
Обладнання. Карта подорожі,картки з завданнями ,презентація.

                                           Хід уроку
І.Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.     Вступне слово вчителя.
-         За морями , за лісам, за високими горами , там , де ледарям немає дороги ,а працелюбним завжди вона відкрита , розташована дивна країна.
-          Діти , чи хочете дізнатися , яка це країна ?
-         Тоді розв’яжіть приклади , і вам відкриється назва .
2.     Гра « Дешифрувальщик».
45 : 15     64 : 32     60 :12    52 : 13      90 : 15      91 : 13   88 : 11
(3-м , 2-а ,5 –т ,4 – е ,6 – и ,7- ч ,8- н )
( Країна Математична )
3.     Повідомлення теми і мети уроку.


-         Сьогодні у нас незвичайний урок-подорож. На уроці ми відправимось в подорож по глибокому і буремному океані  на 4 кораблях. Назвемо наші кораблі « Дружний» , «Наполегливий» ,       « Допитливий»,  «Кмітливий». Усі команди  кораблів мандруватимуть маршрутом , позначеним на карті. Рух кожної команди  відзначатимемо кружечком : «Дружніх» - синім , «Наполегливих»- зеленим , «Допитливих» – червоним ,а «Кмітливих»- жовтим.(Учитель прикріплює кружечки на початок маршруту). Подорожуючи ми закріпимо знання про ділення двоцифрового числа на двоцифрове і навчимось швидко і правильно розв’язувати задачі з буквеними  даними.
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань .
1.Робота з підручником.
_ Щоб відправитись в дорогу кожна команда отримала шифрограму, розшифрувавши яку ви зможете рухатись далі.
 15∙а = 45 «Дружний»
b∙200 =1000 «наполегливий»
96 : d= 24 «Допитливий»
K : 5 =1 «Кмітливий»
3  Фізкультхвилинка .
4.     Робота над задачами .
-         Наші кораблі наближаються до прекрасних островів «Трійок» , де можна нашим командам відпочити і запастися провізією . Але щоб потрапити на острови необхідно виконати завдання . В конвертах для кожної з команд свої завдання .
Для команди корабля «Дружний». Розвязати задачу № 879.
6 к. по 8  грн.
                            вартість - ?
4к. по а грн.
( Пояснивши за коротким записом числа задачі і питання . учні згадують правило знаходження вартості покупки за відомими ціною та кількістю і записують розв’язання задачі , склавши вираз : 8∙6 + а ∙4 9грн) – вартість покупки.
Для команди корабля «Наполегливий». Задача № 880
4∙2 +6∙t, якщо t=4 , то 4 ∙2 + 6∙4 = 32 (д.)
Для команди «Допитливий» Задача № 881.
5∙3 +k∙2 . якщо k = 7 ,то 5∙3 + 7 ∙2 = 29 (кв.)
Для команди «Кмітливий». Задача № 884.
k∙38 + 5∙9  , якщо k=2 , то 2 ∙38 + 5 ∙9 = 121 (грн.)
5.     Взаємоперевірка. Учні звіряють свої записи з вчителем( на екрані телевізора виведені розвязки )
6.     Деференційовані завдання за картками .
-         Члени наших команд виявилися розумними і вправними моряками . Вони справилися з завданнями . Але тут їх чекають нові випробування . Ось уже і острови . Щоб на островах вам було комфортно і затишно місцеві жителі підготували для вас нові випробування. Вони хочуть впевнитись .що ви дійсно хороші математики і умієте розв’язувати задачі різними способами .
-         Для команди корабля «Дружний».Розвязати задачу рівнянням .
У магазині продавали овочі. Після того як 549 кг продали ,залишилося продати ще 173 кг. Скільки кг овочів було у магазині спочатку?
Для команди корабля «Наполегливий». Скласти короткий запис до задачі і розв’язати її.
У Ганнусі 12 наклейок , а  у Олі – 18. Усі наклейки дівчатка наклеїли в альбом по 6 на кожну сторінку . Скільки сторінок альбому використали ?
Для команди «Допитливий». Скласти і розв’язати задачу за коротким записом.
5 котиків за 2 дні – 10 рибок
1 котик за 1 ень - ? рибок
Для команди «Кмітливий». Розвязати задачу математичним виразом 2 способами .
У квітковій крамниці 25 горщиків з фіалками і 15 горщиків з кактусами розмістили по 5 на кожній полиці . Скільки полиць використали ?
7.     Взаємоперевірка.
ІV. Підсумок уроку.
-         Усі завдання виконані . кожна справилась і тепер спокійно може відпочити на омріяному острові. В нагороду за спритність , розум та працелюбність жителі острова дарують авм смайлики на зворотній стороні яких ваші оцінки за урок.
    V . Домашнє завдання.

А щоб ви і надалі не розслаблялись і були такими ж розумними потренуйтесь вдома виконуючи завдання № 882 , 883. 


Ботанічний КВК " Цікавий світ рослин"


Мета . В цікавій та ігровій формі закріпити знання дітей про рослинний світ ,
спонукати їх до подальшого вивчення природи , збуджувати інтерес до   знань , розвивати творчість та кмітливість , виховувати інтерес до рослинного світу  , любов до природи та бережливого ставлення до неї.
                                           Хід заходу
Ведучий . Добрий день , дорогі школярі !Ми відкриваємо КВк – клуб веселих і кмітливих дітлахів . Хоча можна додати : спостережливих і допитливих . Адже сьогодні не простий  КВК , а ботанічний !  Погляньте навкруги : нас оточує прекрасний і дивовижний світ рослин . Він вражає своїм різномаїттям  форм і палітрою фарб . І хіба це не чудо , що з одного малюсінького зернятка  виростає двометровий соняшник , а з маленького жолудя – дуб – велетень ? Справжні дива навколо нас ! І ми з вами , малята , живемо в цій країні чудес . Потрібно тільки бути спостережливими : тоді ви зможете доторкнутися до чудового світу рослин .
У ботаніку ми зробимо крок .
       Із нею ми вже стрічались не раз ,
І знову вона завітає до нас.

               Тож слухайте , слухайте , слухайте всі .
 До вас наша перша промова …
                   В цей радісний час , у святковий цей час
До конкурсу команди готові?

Чий це сміх веселий ,
А в очах іскринки вогників ?
Це команди веселих ,
                 Творчих і кмітливих школярів !

      Голову високо , ширше крок .
Життя – це чудовий урок .
                     Не бійся боротись , рушай у дорогу .
                           Відважних та спритних чека перемога .    Сьогодні в нас незвичний урок ,


КВК – чудова гра :
Конкурс веселих і кмітливих ,
Конкурс розумних і щасливих .
               Конкурс для тих , хто в чесній боротьбі
   Шлях перемоги прокладе собі .
-  Сьогодні у нашому  інтелектуальному конкурсі «Ботанічний КВК» беруть участь команди 3 класів нашої школи . Їх девіз : « З природою  живи у дружбі, то буде вона тобі у службі».
- Хто із третьокласників є найдопитливішим , хто більше за всіх знається на квітах і плодах , травах і деревах ?
 І як завжди , у змаганні настає момент , ми дізнаємось , хто є суддями нашого турніру .( Представлення журі)
Але нам усім цікаво , як називаються команди . Тому оголошується перший 

 конкурс « Візитка команди».

Команда І « Конвалія»
         Із зеленої сорочки , що зіткав весняний гай.
         Білі дивляться дзвіночки , як зовуть їх відгадай?
         Це конвалії у гаї на галявині цвітуть .
         І ніде , ніде немає кращих квіточок , мабуть!
     Легенда
Один із давньогрецьких міфів твердить , що конвалія виникла із сліз богині мисливства Діани . Коли богиня під час полювання забралася в глухі  чащі лісу,  то на неї напали розбійники . Діана кинулась тікати . Вона гірко плакала,    ці краплинки перетворювалися на запашні квіточки конвалії.
Команда ІІ « Волошка»
              На просторах поля золотого
              Сині зірочки тремтять
              Мов шматочки неба голубого
              Виграють , виблискують , горять .
  

     Легенда
Якось у полі хлопець Василько косив жито . Саме тоді там бавились русалки . Одній дуже припав до вподоби Василько. От і надумала русалка обернути хлопця на гарну польову квітку , щоб не розлучатися з ним . Відтоді , щороку літньої пори , коли зацвітають сині волошки , в житті бавляться русалки , плетуть із цих квітів віночки та прикрашають ними свої голівки.
( Журі оцінює виступ команд , 10 балів за кращий виступ)
   Розминка
-         Діти ! Ви любити  ягоди і фрукти?Я не сумнівалась! Тоді ви без проблем упораєтесь із завданням . Ви , звичайно знаєте , що рослини дають плоди , а всередині плодів є кісточки , або насіннячко . Саме за цією ознакою рослини розділяються на дві групи :зерняткові і кісточкові .
-         У кожному із цих конвертів лежать картки із малюнками ягід і фруктів.
-         За сигналом ви повинні будете відкрити конверт і розкласти картки в кармани : зерняткові і кісточкові . За кожен плід покладени у правильний карман , команда одержує 1 бал.
 Кісточкові : вишня , слива , абрикос , персик , черешня , алича.
       Зерняткові : яблуко, груша , смородина , малина , ожина , чорниця.


 Конкурс «Опис овочів»

-         Добре розімялись учасники ? Молодці! А зараз у нас новий конкурс .
« Опис овочів та фруктів». У кожної з команд є приготовані заздалегідь малюнки , на яких зображено у команди « Конвалія» - овочі , а в команди «Волошка» - фрукти . Команди по черзі читають опис даної рослини , а гравці протилежної команди повинні відгадати , що це .

 Конкурс « Рослини в прислів’ях і приказках».

-         Діти , здавна наш народ складав прислів’я і приказки . Дуже часто для виразності образу виступали рослини. Ми приготували для вас такі прислів’я і приказки в конвертах , але ( от лихо) поки несли вони переплутались. Від кожного лишилось лише по дві половинки і тепер ніяк не можливо зрозуміти , як же скласти ці шматочки . Я думаю , що юні ботаніки з команд допоможуть вийти з цього скрутного становища . Я даю обом командам по конверту , у яких лежать половинки прислів’їв . На блакитних картках – початок , а на рожевих – кінцівки . Одна команда починає початок прислів’я , а друга через 10 секунд  продовжує його . Потім навпаки . За кожне правильне прислів’я команда одержує 1 бал.

Дерево взнають по листках,    ……               а людину по ділах.
Повний колос до землі гнеться , …….          а пустий вище всіх пнеться.
Яблуко від яблуні ……                                      недалеко падає.
Якщо б на кропиву не мороз,  …..                 то вона б цілий рік жалила.
На городі бузина ,………                                     а в Києві дядько.
Весна красна квітами , …….                              а осінь плодами.
Яке зіллячко , ………                                             таке насіннячко.
Яке дерево – такі його квіти,…..                      які батьки – такі діти .
Який кущ – така лозинка , …….                         яка матір – така й дитинка.
Конкурс уболівальників
-         Дорогі глядачі ! Настав час й уболівальників зробити свій внесок у перемогу своїх команд .   
( Розгадування загадок про квіти).
Конкурс « Домашнє завдання»
( Інсценізація «Ходить гарбуз по городу» та «Сварка овочів»).
Конкурс « Осінній натюрморт».
Дітям даються малюнки  : ваза , овочі , фрукти , квіти , осінні листочки  , клей . За  сигналом учасники команд повинні найшвидше скласти та приклеїти натюрморт на папері . Даний конкурс оцінюється 5 балів.
Конкурс капітанів.
-         Обидві команди працювали дружно й із завданнями впоралися . Тепер
У двобої зустрінуться лідери команд – капітани . Якщо в далеку давнину овочі і фрукти тільки сушили на зиму , то в наш час їх маринують , солять , варять з них компоти , варення , джеми , а крім того , сучасні технології дозволяють зберігати свіжі ягоди і фрукти в замороженому вигляді. Подробиці про заготівлю дарунків полів і садів ми довідаємось від наших капітанів команд. За 1 хвилину вони повинні приготувати про запас подані плоди так , як це роблять наші сучасники . Капітанам немає потреби йти на базар , ми уже все їм приготували . ( Ведуча показує вирізані з картону плоди).Тут є спілі кавуни та яблука, абрикоси й груші , є й овочі – кабачки й картопля , горох і редис , огірки й морква , помідори й буряки . Все це капітани повинні , звичайно , приготувати символічно , тобто розкласти плоди по коробках . У кожного капітана набір коробок із написами

« Варення» , « Консервування» , « Сушіння» , «Вживання в сирому вигляді» ( !4 балів)
( Поки журі підраховує бали – музична пауза).
-         Молодці , діти !Конкурсна програма « Ботанічний КВК» вичерпана. Ви переконалися , який різноманітний і дивний світ рослин ! Яка гарна природа !Давайте всі разом будемо берегти цю земну красу !

-         А зараз надаємо слово нашому журі . ( Журі підбиває підсумки і нагороджує переможців).

Тема . Міні – проект « Тварини – частина живої природи»
Мета. Уточнити і розширити знання учнів про тваринний світ ; розвивати пізнавальні здібності  , творчу уяву ; формувати передумови творчої діяльності ; виховувати дбайливе ставлення  до живої природи
Обладнання .Картки з завданнями для груп , предметні  малюнки різних груп тварин , презентація Microsoft Power Point .
 
                                        Хід уроку
І Організація класу.
                 Пролунав уже дзвінок
                 Час почати наш урок.                                   
                 Будем добре працювати,                            
                 Щоб знання міцніші мати.
                 Ми часу дарма не гаймо ,
                 До природи вирушаймо .
-         Діти , сьогодні до нас на урок я запросила Мудру Сову  . Саме вона буде протягом уроку супроводжувати нас , допомагати в нашій подорожі до чарівного світу тварин .                         

ІІ Хвилинка спостережень за погодою .
-         Дітки , наш урок сьогодні дещо незвичайний . Разом з Мудрою Совою ми вирушимо в уявну мандрівку . Зазвичай вирушаючи в  подорож , треба дізнатися про погоду , щоб в дорозі нас не спіткали негаразди . Це ми зараз і зробимо .
Вправа « Погода»
-         Яка зараз пора року ?
-         Який місяць ?
-         Яке число ?
-         Тепло чи холодно на дворі ?
-         Хмарно чи ясно , чи є опади ?
Корисна порада : « Незважаючи на погоду , посміхніться життю , і життя посміхнеться вам».
ІІІ Мотивація навчальної діяльності . Повідомлення теми уроку .
Подорожуючи  по захоплюючому світу тварин ми будемо зупинятися в чарівних палацах . А ось що це за палаци ми дізнаємось розгадавши кросворд.


1.     Поміж трав , квітів і гілок дерев живе безліч маленьких тварин . Це сама чисельна група .Вони мають голову , груди , черевце і 6 ніг .
2.     Ці тварини живуть у воді , їх тіло укрите лускою, а замість кінцівок – плавці .
3.     Їх тіло вкрите пірям , вони мають крила .
4.     Своїх дітей ця група тварин вигодовує молоком.
5.     Ці тварини рухаються плазуючи.
к
о
м
а
х
и

 р
и
б
и

п
т
а
х
и

з
в
і
р
і

п
л
а
з
у
н
и
 




                                                           ІV Робота над темою уроку.
Ось  і починається наша подорож .Щоб потрапити до першого палацу і дізнатись хто ж там мешкає , потрібно відгадати загадки , які вам приготували його мешканці .
1. Зупинка І.
Взимку спить , влітку бринить.
Над садами літає , смачний нектар збирає . ( Бджола)

Живе лише улітку він , шовкові крила має.
Із квіточки на квіточку він весело літає. ( Метелик)

У лісі біля пня біготня, метушня .
Народ роботящий весь день клопоче . ( Мурашки)

Чорний , та не ворон ,
Рогатий , та не бик.
Шість ніг – без копит.
Летить  - виє, сяде – землю риє . ( Жук)

Восени в щілину забереться ,
А навесні прокинеться .   ( Муха)

-Що об’єднує слова – відгадки ? Так , ми потрапили до чарівного палацу комах . Мешканці цього палацу приготували вам завдання . Вони хочуть
взнати , чи добре ви знайомі з різноманітним і красивим світом комах .
Завдання 1.Скласти пазли « Камахи»

 
Завдання 2 . « З ким асоціюється ?»

( голка – комар , мед – бджола , картопля – колорадський жук ,квіти – метелик , сонце – сонечко , мурашник – мурахи )
Завдання 3 « Впізнай комаху»

( Діти впізнають комах і наклеюють )
Завдання 4 « Кого не вистачає?»
( Логічне завдання )

 
За правильно зробленні завдання Мудра Сова роздає фішки .

2.Зупинка ІІ.
З мешканцями першого палацу ми познайомились . Тепер мандруємо далі.
А ось і  слідуюча наша зупинка . Хто ж живе у цьому палаці ? Допоможуть нам про це дізнатися його мешканці . Розгадайте криптограми які вони вам приготували .
Знаас ( сазан ) , укащ (щука ) ,раська ( карась ) ,порок ( короп) ,куала (акула).
Що об’єднує ці слова ?  Правильно , ми попали в чарівний палац риб .
Його мешканці теж приготували вам цікаві завдання  , щоб перевірити ваші знання про прекрасний і дивовижний світ риб .

1.     « Наклей рибку»
Діти відгадують загадки про риб і наклеюють їх на відповідні місця на картках .
 Взимку ловиться і влітку
Вудкою або у сітку .
А коли злякається –
В мулі заховається .      ( Карась )

Ляже й спить на глибині
З шаром мулу на спині  ,
Тільки вуса повертає ,
Що навколо – він все  знає .  ( Сом )

Щоб рибину цю впіймати ,
Слід її нагодувати
Наварити бараболі
І гороху , що у полі.
Кого ж спіймав Сергійко наш ?
Це ,напевно , риба … ( Лящ)

Не дрімають карасі ,
Знають добре геть усі ;
Стерегтись потрібно злюки ,
Хижої , страшної … ( Щуки )
Хочеш рибку цю впіймати-
Треба червяка їй дати ,
Хоч і хижий , та не щука ,
І на вигляд геть не злюка .   ( Окунь )
2 . « Будова риби».
т



б
   
г




а

х



т

п




і
3.Фізкультхвилинка.
Щось ми  трохи заморилися , наша  подорож хоч і цікава та складна . Прийшов час нам трохи відпочити в дорозі .
           ( Виринай - но , рибко , близько )
І знову Мудра сова роздала фішки .

4.Зупинка ІІІ.
А ось перед нами годівничка . Вона чекає до себе гостей . Їм холодно і голодно взимку . Вони чекають на нашу допомогу .Про кого іде мова ? Так це птахи. Ми  потрапили до чудового палацу птахів. Його мешканці приготували вам теж цікаві завдання .
Завдання 1. «Кого не вистачає ?»
Завдання 2. «Що кому до смаку?»

( Сова – миша , журавель – жаба ,снігурі – горобина , шпак -хрущ  ,чапля - рибу , горобець – пшеничні зерна )
Завдання 3 . «Хто де живе ?»

( 1. журавель ,2.жайворонок ,3.шпак , 4.сова ,дятел,5.зозуля,6.ластівка.
Завдання 4 . « Впізнай птаха» 

5.Зупинка ІV.
Наша подорож по світу тварин продовжується . Ми мандруємо далі . Куди ж ми потрапили ? Що це за дивовижний палац ? Розгадайте ребус і дізнаєтеся .
Зві ‘ ‘                    (Звірі)
Мешканці цього палацу з нетерпінням чекали на вас . Вони за допомогою цікавих і різноманітних завдань хочуть провести вас чудовим і різноманітним світом звірів.

Завдання 1. « Чиї це дітки?»
Завдання 2. « Хто нам це дає?»
Завдання 3 «Кому це належить?»
 
Завдання 4 «Продовж ряд».
6.Зупинка V.
Наша мандрівка наближається до завершення . Залишився лиш один чарівний палац . Хто ж там живе ? Які тварини там очікують на нас ?
Гра « Хто -хто заховався ?»
Ми потрапили до палацу , який населений плазунами , Довайте ближче познайомимось з його жителям .
Завдання 1. «Хто чим живиться»

Завдання 2. « Хто герой ?»
V. Підсумок уроку .

Вправа « Мікрофон».
-         В яких палацах ви побували ?
-         Як треба відноситися до тварин ?
-         Що сподобалося вам на уроці ?
Мудра Сова дає вам дуже корисну пораду :
-Запамятайте , діти , що ми повинні піклуватися про тварин і не можемо бути байдужими до них . Адже любов до природи , до тварин робить людину добрішою . Будьте до природи уважнішими , вона вам обов’язково віддячить .
За активну роботу на уроці Мудра Сова висловлює вам свою вдячність і нагороджує дипломом . 

Урок позакласного читання 
Усе подолає в важкій боротьбі незламна моя Україна

Мета: формувати в учнів громадянську ідентичність, розуміння єдності й цілісності України, її багатонаціонального народу, виховувати повагу до самовідданості й патріотизму бійців АТО, які захищають незалежність і цілісність держави; формувати патріотичні почуття,  гордість за свій народ, активну громадянську позицію.

Обладнання: Державний Прапор України, комп’ютер, мультимедійний проектор,  екран, відеоролики, музичні записи, мультимедійна презентація

Хід  уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності. Повідомлення теми уроку

Учитель:    На білому світі є різні країни,
Де ріки, ліси і лани.
Та тільки одна на землі Україна,
А ми її доньки й сини.
Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,
І квіти усюди ростуть.
Та тільки одну Батьківщину ми знаєм.
Її Україною звуть.

Демонструється відеокліп на пісню«Україна»
у виконанні Тараса Петриненка
-         Тема уроку позакласного читання : « Усе подолає в тяжкій боротьбі незламна моя Україна».                          

ІІІ. Основна частина  
                                                                                                                                                - -  -
- Скільки ніжних, лагідних слів дібрали люди, щоб висловити  гарячу любов до краю, де народились і живуть! З давніх-давен славили Україну, її щирий, працьовитий і веселий народ, її лани широкополі, і Дніпро, і кручі…
-А що для вас означає слово  Батьківщина?

1.Складання асоціативного куща за відповідями дітей
                                      Батьківщина

Україна              Рідний край        Рідна земля       Вітчизна

2.Слухання пісні Н. Май «Калинова  Україна».

3. Читання дітьми віршів про Україну
На світі багато чудових країн,
Мені наймиліша, найкраща країна,
Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,
Безсмертна моя Україна.

Ти з давніх віків непокірна була 
І волю свою боронила невпинно.
 
Нарешті збулося - її здобула, 
Звитяжна моя Україно!

Тепер так нелегко живеться тобі,
Є в тому, мабуть, особлива причина.
Та все подолає в тяжкій боротьбі
Незламна моя Україна.

4. Слово вчителя
- Важкі випробування переживає зараз Україна. Події останніх місяців примусили кожного українця відчути свою причетність до своєї країни, а також  зрозуміти, що ми господарі на власній землі. Сьогодні, захищаючи власну гідність і незалежність, ми, українці, знайшли себе, показали всьому світові, що Україна – це не просто точка на карті світу, Україна – це демократична, європейська країна.
На Сході України точаться криваві бої. Там вирішується доля і майбутнє країни. Тому всі ми повинні бути вдячні тим, хто відстоює право України бути гордою державою, хто захищає її територіальну цілісність. Багато бійців з Дунаївець мобілізовано до Збройних Сил України захищати нас із вами. Але особливу увагу привертають ті, хто знаходиться в зоні АТО. В їх числі наші земляки Севастьянов Анатолій Васильович та Маринін Дмитро Васильович. Сьогодні вони прийшли до нас на урок.
Протягом останніх 3 місяців вони знаходяться в зоні антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей. Усього на 10 днів їх відпустили додому на відпочинок.
Завтра вони знову поїдуть на схід нашої країни, щоб боронити її від ворога.
 



Севастьянов Анатолій Васильович - учасник  АТО молодший сержант.
Військова частина – В 0095, 1 механізована батарея, 1 механізованого батальйону, який входить до сил та засобів сектора «Б», м. Марїнка, Донецька область.
Маринін Дмитро Васильович – учасник АТО, старший сержант. 703-й інженерний Вінницький полк. Донецька область, м.Маріуполь.








5. Виступ  військовослужбовця  - учасника бойових дій на сході України

6. Читання віршів дітьми



Ми не злякаємось! Гордо і сміло                                  
Стяг піднесемо за правеє діло,
Стяг боротьби за свободу народу,
Щоб панували скрізь воля та згода!

Серед хлібів волошки сині
Зачарували нам серця.
Мабуть, тому, що Україні
Ці кольори так до лиця.

Серед хлібів волошки сині,
Добра і миру кольори.
Тільки у нас у Україні
Такі чудові прапори.
Д ва кольори, дві половинки.        
І у Дніпра два береги.
Та не розділять Україну
На Схід и Захід вороги.

Одна сім`я, одна родина:
Карпати,  Південь і Донбас.
Одна - єдина Україна
Назавжди об`єднала нас.

Круточола наша доля,
Не вода в ній – кров тече.
Козаку найперше – воля!                    
Козаку найперше – честь!
А прийшла лиха година –
Впав козак наш у траві,
Щоб іскрилась Україна
На гетьманській булаві.



6.  Виконання практичного завдання "Обійми Україну теплом своїх долонь"
-    А зараз кожен учень  отримає  кольорову  долоньку та стікер у вигляді серця,  на якому слід написати за що ви любите нашу країну і ми все це розмістимо навколо ось такого схематичного зображення  території  України (тобто карти), щоб наша Батьківщина була захищена любов’ю, теплом наших  долонь. Цю карту ми повісимо у класі  й будемо завжди пам’ятати, що ми  є громадяни своєї милої  України. Ми її сини і доньки, а тому ми все робитимемо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. А ви , діти, будете старанно вчитись на благо своєї Вітчизни.

7.  Стрічка єднання «Якою я бачу свою Україну в майбутньому»

Під аудіо запис пісні «Мова єднання»
діти утворюють ланцюжок з синьо-жовтих стрічок
і озвучують, якою вони бачать Україну через кілька років.

- Мати Україно! Берегине долі народної! Це ти в часи лихоліть підносила дух дітей своїх, сповнюючи їх гордістю і повагою. Це твої згорьовані очі йшли за нами всіма великотрудними дорогами, не давали забути, хто ми є, чиї ми діти.

Молитва за Україну «Боже великий, єдиний…»

Вчитель. Ми - мирний народ, але ми готові платити й платимо – потом та кров’ю - за право жити під цим прапором, під цим небом і серед цих полів.
Синьо-жовтий прапор став символом гідного й мирного життя, до якого українські Збройні Сили повертають Донбас, звільняючи його від терористів.
     Державний прапор знову гордо майорить над Слов’янськом і Краматорськом, Лисичанськом і Сєверодонецьком, Артемівськом та Костянтинівкою. Миру чекають катовані бойовиками жителі Донецька та Луганська. І обов’язково дочекаються!



Живи, Україно, живи для краси,
Для сили, для правди, для волі!..
Шуми, Україно, як рідні ліси,
Як вітер в широкому полі.

До суду тебе не скують ланцюги,
І руки не скрутять ворожі:
Стоять твої вірні сини навкруги
З шаблями в руках на сторожі.

Стоять, присягають тобі на шаблях
І жити, і вмерти з тобою,                             
І прапори рідні в кривавих боях
Ніколи не вкрити ганьбою!

Усі мої сили, наснагу високу,
Життя все віддам до останнього кроку,
Аби ти щаслива була, Україно,
Судьба моя дивна, чудова, єдина! 



ІV. Підбиття підсумків.
- Чи сподобався вам урок позакласного читання ?
- Що ви винесли для себе з цього уроку ?
Вчитель. Україна багатонаціональна, багатомовна, але єдина. Пам’ятаймо це, не забуваймо і цінуймо нашу Батьківщину! Боже, Україну храни,  дай нам безмежного терпіння й одностайності, злагоди, взаєморозуміння.

Збережімо ж  віру та силу духу!  Вони потрібні нам для перемоги.

Немає коментарів:

Дописати коментар