Виховна робота

   













                                              Осінь-чарівниця


Свято Букваря


Учитель: Ось і позаду 8 місяців навчання в школі, 8 місяців перших радостей і невдач, щасливого сміху і щирих сліз. Але це і 8 місяців перших перемог. Нам радісно повідомити, що всі учні читають, грамотно пишуть, рахують. Тож вітаємо вас зі святом і бажаємо щасливих шкільних днів і надалі.




Ведучий: Є святкових днів багато

На листах календаря,

А між ними наше свято –

„Вшанування букваря”.

Ведуча: День вітання і прощання –

Свято перших букварів.

Перша сходинка зростання

Для найменших школярів.

(Діти виконують пісню „Гей, чули, чули, чули ....” на мелодію пісні „Із сиром пироги”)

Прийшли ми всі на свято,

На свято Букваря,

І вивчили всі букви,

Усі: від А до Я.

Приспів:

Гей, чули, чули, чули

Гей чули, чули ви.

З Буквариком ми дружим,

Він з нами назавжди.


У нас сьогодні свято,

Шануєм Букваря,

Відкрив він нам дорогу

До знань від А до Я.

Приспів:

Гей, чули, чули, чули

Гей, чули, чули ви.

Ми вивчили Букварик,

Він з нами назавжди!

1 дитина: Любі гості,мами й тата

В нас букварикове свято

Спасибі,шо прийшли до нас

У наш найкращий перший клас

2 дитина: Ми всіх гостей вітаємо

І дуже вам радіємо.

Бо всі ми букви знаємо,

Бо ми читати вміємо.

3 дитина: Є книг багато – радісних, тонких, товстих,

Повчальних, барвистих – наче жар,

Але одна - усім книжкам начальник,

І звуть її по-простому – Буквар!





Ведучий: Ми Букварика чекаєм,

А його усе немає.

Де ж так довго забарився?

Може в лісі заблудився?


1 сорока: Скре-ке-ке! Скре-ке-ке!

Чи ви чули отаке:

Нині свято букваря,

А Букварика нема

Не прийшов до діток вчасно,

Може трапилось нещастя?!

2 сорока: Так, я чула в нашім лісі диво коїться якесь.

Усі подівались десь, ще й казки забунтували:

Лихо хто таке накоїв?

Сороки (одна до одної)

Ой, не знаю! Ой, не знаю!


Поштар Пєчкін. А чи у вас сьогодні свято? Це першо¬класники? То отримуйте листа.

(Діти беруть листа, запрошують Пєчкіна на свято).

Вчитель (читає листа). «Дорогі мої першокласники! Мене продав Буратіно злому чарівникові. Я зможу повер¬нутися на свято, якщо ви подолаєте всі перешкоди, які перед вами постануть, та виконаєте завдання казкових ге¬роїв. Будьте сміливими, кмітливими. Я з нетерпінням че¬каю визволення. Ваш Букварик».

(З'являється Буратіно),

Буратіно. Що ж я накоїв? Діти залишилися на святі без Букваря. Діти, мабуть, образилися на мене. Що робити? Хто допоможе? Де ти, добра Феє? З'явись! Допоможи!

Фея.

Добрий день! Я чула голос.

Мене кликали сюди?

А, бешкетнику, це ти!

Скрізь ти встиг накоїть лиха,

А тепер сидиш вже тихо?

Буратіно.

Ой, пробачте, я не знав.

Фея. .

Ти із дому утікав

І букварика продав.

Гроші хитрий кіт украв,

А ти й далі ловив гав.

Неуважний, хвалькуватий!

Що з такими слід робити?

Ось якби ти не лінився,

А старанно й гарно вчився.

Якби щодня мчав на урок –

Не допустив би помилок.

Буратіно. Що ж мені тепер робити?

Фея.

Швидко літери учити!

Тобі допоможе перший клас.

Діти.

Але ж нема книжок у нас!

Якби букварик нам вручили,

Читати б вмить його навчили.

Буратіно.

Нема букварика, продав.

Я скрізь його уже шукав.

(Забігають дівчата у костюмах сорок)

Буратіно: Хто це тут мене чекає?

1 сорока: Ось хто лиха тут накоїв,

Хто читати не хотів,

: Хто не вчився гарно в школі

Й Букварик загубив!

Буратіно Це все наклеп і брехня!

Доведіть, що винен я!

(Заходять діти в костюмах букв, плачуть, розповідають.)

Буква „Ш”: Була Шапочка Червона –

Стала Синя Борода,

Ще був Карлсон, а віднині-

Цибулина голова.

Буква „Г”: А Дюймовочка маленька

Стала вище Гулівера.

Дядя Стьопа – Бармалеєм

Став із міліціонера.

Буква „Л”: У Буратіно ніс відпав,

А Мальвіну смерч забрав.

Колобок лисичку з'їв,

В невід діду вовк заплив.

Буква „Щ”: Щуку в небі кінь впіймав,

А лисицю глечик вкрав.

Кіт Базиліо на плоті

Кукурікує щодуху.

Буква „Ц”: А Іван-Царевич скаче,

Щоб впіймати білу муху.

Ще продовжувати, чи досить?

Порятунку усі просять!

1 сорока: Що, хлопче ледачкувате,

Скажеш, що не винуватий?

Буратіно Це якась страшна облуда!

Більш чинити так не буду!

Гарно я навчусь читати,

Зможу все переказати.

Але як тепер нам бути?

Як казки всі повернути?

Фея

Ну добре, досить, не сумуйте

І сльози ви свої вгамуйте.

А тепер всім треба бути уважними. Від вас залежить повернеться Букварик чи ні? Ваше завдання — уважно слухати і допомагати казковим героям.

(Заходить лікар Айболить).



Ведуча: Хто веселий і сміливий,

Хто в роботі не лінивий.

Той Букварика врятує,

Хто в науці силу чує.

(Відгадування загадок)




На городі, що за черга

Дід і баба тут стоїть.

Тягнуть щось перед собою

І не витягнуть ніяк.

(Ріпка)

Ти впізнаєш вмить її

Одяг весь у попелі,

Мачуха все лається,

Сестри насміхаються.

(Попелюшка)

Маленьке, сіреньке,

Біди наробило:

Щось біле, кругленьке,

Хвостиком розбило.

Сумує і плаче бабуся,

Дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче:

„Я вам золоте знесу ... „

(Курочка Ряба)

В'ється річка невеличка

Хлопчик у човні сидить.

З берега матуся кличе,

Щоб обідом пригостить.

І вгадать цього героя

Справа зовсім не складна.

Казка ця усім відома

Про кого вона?

(Про Івасика Телесика)

Хто кругленький і смачненький,

Із віконця скік та скік.

Втік від баби та від діда

До лисички на язик?

(Колобок)

Ведуча: Оця стежина чарівна

Вам вкаже шлях до Букваря.

(Виходять Гуси).

Гуси. Доброго дня! Це тут сьогодні свято? Ми вітання від бабусі принесли і завдання. Вона у нас розумна ,все знає . От хоче перевірити ваші знання.

Добре знає дітвора,

Що найкраще свято - гра.

Тож коли сьогодні свято,

Пропоную вам пограти. (пропонує дітям завдання ігрового характеру)


— Молодці . Впоралися з бабусиними завданнями. Ми підемо, бо нас бабуся чекає. Вчитель. Гуси, не поспішайте, послухайте пісеньку про

вас та потанцюйте для нас.

(Діти співають і танцюють під пісню «Веселі гуси»).

Виходить Баба Яга з букварем в руках.

Баба Яга: Книгу я знайшла чарівну,

В господарстві так потрібну.

По ній буду чаклувати,

Ягняточок навчати.

Яглику! Де ти сховався?!

Подивись-но, в мами цяця!

(Шукає Яглика і не знаходить)

Ото капосний малюк!

Геть відбився вже від рук!

Зараз мамця почаклує,

Вітерцем тебе придує.

(Чаклує. З'являється Яглик і помічає Буквар)

Яглик: Що це, матінко моя,

Невже Чорна магія?!

Якісь знаки та карлючки

Мабуть, це Кощея штучки!

А це що?

Баба Яга: Це буква „О”

Яглик: „О”? Отрута! Не бери!

Мерщій викинь, поклади!

Баба Яга: Яглику, ти не турбуйся,

Заспокойся, угамуйся!

Справді, книга чари має,

Бо дітей читать навчає.

Зна, що книга ця – Буквар,

Ось і ти навчись читати,

Досить вже байдикувати.

600 років лише знаєш,

Що гуляєш та гасаєш.

Яглик: Я читати?! Ти жартуєш?

Баба Яга: Ти мене погано чуєш?

Букви вчи, не йди нікуди,

А то гірше тобі бyде.

Ось тобі секундомір –

Потім себе перевір.

А прийде Кощій, наш татко,

Будеш йому звітувати!

Я ж лечу в ліс на нараду

І даю тобі пораду:

Швидше справою займися,

Часу не марнуй, учися!

(Яглик бере Буквар, сумно зітхає. Сідає, підпирає голову руками, раптом чує голос Букваря, лякається.)

Букварик: Я – Букварик чарівний,

Швидше ти мене відкрий.

Сам тобі допоможу,

Вмить читати научу!

Лиш мене не ображай,

А люби і поважай!

Коли дуже ти захочеш,

Все на світі знати зможеш!

Яглик: Хочу, хочу, ну давай,

Мене вчити починай.

(Забігає Буратіно і Яглик, свариться, тягнуть Букварик кожний до себе)

Яглик: Це мій Буквар, моя мама його перша знайшла!

Буратіно А от і ні! Це мій Буквар, бо я його перший загубив!

4 дитина: Не свариться, не дражніться,

Витріть сльози, помиріться,

Бо сьогодні свято гарне,

І сумуєте ви марно!

5 дитина: На веселе свято щиро

Ми запрошуємо вас,

За Буквариком прийшли ми,

Поспішаймо, бо вже час.

6 дитина: Ми змогли Буквар знайти,

Казки врятувати,

А тепер рушаймо в путь

.

Шапокляк.

Я весела Шапокляк,

З святом вас вітаю!

Посилаю вам привіт

І завдання для вас маю.

Відповідай, коли мастак,

Єдиним словом «ні» чи «так»!


Треба гарно вам читати? (Так)

Треба менших ображати? (Ні)

На перерві пострибати? (Ні)

А всі парти пописати? (Ні)

Друга треба виручати? (Так)

А треба слухати матусю? (Так)

Тоді дратуйте хоч бабусю! (Ні)

У школі вибийте шибки! (Ні)

Учительці робіть все навпаки! (Ні)

Брудне взуття носіть у школу! (Ні)

І книги кидайте додолу! (Ні)

Завжди старших поважайте! (Так)

І малюків не ображайте! (Так)

Шапокляк.

Діти, чи хочете друзями моїми стати?

Я вас краще за учительку буду навчати?

Діти.

Ні, не хочемо!

Шапокляк.

З такими розумненькими і добренькими я й сама не хочу дружити! (Йде).

(До залу заходить Колобок).

Колобок. Добрий день! Я хочу привітати вас зі святом і запропонувати свою гру. Вона називається «Трапляється - не трапляється». Я говоритиму, а ви уважно слухайте.

. Якщо таке буває — сидіть, а коли ні - вставайте.


• Вовк блукає лісом.

• У каструлі чашка вариться.



• Кицька гуляє по даху.

• Човен по небу пливе.

• Дім малює дівчинку.

• Собака гавкає на подвір'ї.

• Бабуся вчиться в школі.

— Молодці! Ви гарно виконали моє завдання. Мені час йти до бабусі й дідуся. До побачення!

Фея. Діти, ви виконали всі завдання. Тоді настав час свята. Давайте покличемо Букварика!

Діти. Букварику, іди до нас!

Ведучий: Казочки ви відшукали

І Букварик врятували.

Що ж настав вже свята час.

Йди, букварику, до нас!


Букварик: Я – Букварик, вам відомий,

Дуже гарний, малюнковий,

Залюбки всіх вчу читати –

Нема часу спочивати.

Кожен рік мене гортають

Ніжні пальчики нові

Нехай розум здобувають

Любі дітоньки малі.

Ведучий: Товаришу Буквар! На свято прощання з тобою зібралися всі. До проведення свята готові!

(Діти співають пісню на мелодію пісні „Гей, ви стрільці січовії”)

Гей ви букви, жвавим кроком, раз, два, три.

Вчили вас сто п'ять уроків, раз, два, три.

Через те вас добре знають,

З вами вже слова читають, раз, два, три, раз, два, три.


Попереду йде Букварик, раз, два, три.

Букви всі зібрав в порядок, раз, два, три.

Всі його давно чекають,

З іменинами вітають, раз, два. три, раз, два, три.

Ведучий: А ну ка, букви, станьте в ряд.

Азбука від А до Я, струнко!

Голосні! (тут)

Приголосні! (ми)

Буква, котра не позначає звука! (на місці)

Рапорт розпочинай!

Ведуча:

- За час навчання у 1 класі вивчено 33 літери українського алфавіту.

- Списано в зошитах багато десятків сторінок.

- Загублено 5 поганих звичок, 27 ручок, 100 олівців, 15 гумок, 30 ґудзиків.

- Над важкими задачами „поламано” 5 голів, зламано 2 стільці, порвано 4 ранці, 5 штанів.

- У шкільному коридорі розбито 2 носи і набито 4 шишки.

- Класи живуть цікаво і не збираються зупинятися на досягненому.

(разом) Рапорт зданий!

Буква „А”: Нас 33, нас 33,

У нас міцна сім'я.

Складаємо слова нові

Від А до Я, Від А до Я..

Буква „Ж”: Ми мрію любимо й книжки,

Життя у нас буя.

Вчимося в школі залюбки,

Від А до Я. Від А до Я.

Буква „Ч”: Знай рідну мову і вивчай:

Вона твоя й моя,

Та перш за все абетку знай

Від А до Я, від А до Я.

А! Алфавіт нам треба знати,

Б! Будемо його співати.

В! Весело і урочисто.

Г! Гучно і до того ж чисто!

Д! День сьогодні в нас незвичний.

Є! Є у нас талант музичний.

Ж! Жити важко без поради –

З! Знати мусимо багато.

І! І тому запам'ятаймо,

Ї! Їх завжди за друзів маймо:

К! Кілька знаків є на світі –

Л! Літер різних в алфавіті.

М! Можуть букви розказати

Н! Нам про все, що треба знати!

О! Окрім літер , друзі наші –

П! Полум'яні танці, марші.

Р! Розмовляють вони з нами

С! Спеціальними значками.

Т! Ті значки – маленькі ноти –

У! Учням додають роботи.

Ф! Фальш вони не пустять в школу,

Х! Хор не знав її ніколи.

Ц! Ці значки – важливі дуже.

Ч! Через те погодься, друже:

Ш! Шана тим, хто ноти пише!

Щ! Щиро музика нас тішить –

Ю! Юних друзів-музикантів,

Я! Якщо хочете – талантів!

Ведуча: Де ви, друзі, всі живете?

Звідки дружно так ідете?

Буква „Є”: І великі і малі ми живемо в Букварі.

За морями, за горами,

Кажуть, є така земля

І з усякими дивами,

І це царство БУКВАРЯ.

7 дитина: Беру буквар в останній раз,

Несу його у рідний клас.

І рідній книзі у журбі

Шепочу: „Дякую тобі!

Бо перша книга ти моя,

Тепер читати вмію я.

На світі книг багато є

Я серце їм віддам своє”

8 дитина: Добрий букварику!

Ти – перша книжка!

Хочеться, навіть, поплакати трішки

Жаль розлучатися, хоч і треба.

Ми не забудем ніколи про тебе!

9 дитина: Спасибі тобі за добру науку,

За паличку першу і першу букву,

За першеє слова і першу казку,

За першої вчительки щирою ласку.

Ми пам'ятатимем довгі роки

Мудрі й повчальні твої уроки.

(Діти виконують пісню „Прощай, букварику!” Сл. і муз. М. Ровенко)

Мужніємо, зростаємо, співаємо пісень,

Відмінно вже читаємо Букварика щодень.

Не кличте в даль, підручники, сторінками-крильми,

Сьогодні із Буквариком прощаємося ми.

Приспів:

Прощай (4р) буква. буква, букварику,



Букварику, прощай!

Школя, школя, школярику, мене не забувай!


Згадайте, люба вчителько, матусі, татусі,

Як бекали і мекали над буквами усі.

А як тепер читаємо, уже не з тягарем

З подякою прощаємось із другом Букварем.

Приспів.

Найперша в світі книжечка, найпершії слова,

Найперше слово складене – це „мама” дорога.

Уже малі не будемо, за ляпки вибачай,

Тебе ми не забудемо, букварику, прощай.

Букварик: Хай вам щастить на шляху широкім,

Любі дівчатка мої ясноокі.

Вмійте боротися з лихом завзято,

Непосидющі мої хлоп'ята.

Хай підростає ваш перший клас,

Я залишаю вас.

10 дитина: Урочисте наше свято

Вже надходить до кінця.

Нехай пісенька прощальна

Зігріва ваші серця.

(Діти виконують пісню „Сонячне коло»)
















 Спортивне свято " Козацькі розваги"

Мета: прилучити дітей до джерел національної icтopiї, культури; сприяти патріотичному вихованню, осмисленню себе, своєї особистості як частини великого українського народу; пробуджувати національну свідомість; загартовувати дітей фізично i морально
Обладнання: м’ячі, канат, мотузка, олівці, папір, рослинний матеріал.
Перебіг заходу
У змаганнях беруть участь три команди.
II. Основна частинаЗвучить запис пісні про Україну, на сцену виходять хлопчик та дівчинка в українських костюмах.До звука звук, струна струні одвітна,А всі одвітні серцю кобзаря.А вже козацьке військо маком квітнеІ спалахнула Хортиці зоря.Ці звуки золото-тривожні!Закличний марш: агей, козацтво, в путь!І як струна, душа правдива кожна,З глибин історії вони ідуть, ідуть.Ведучий. Доброго дня, любі друзі. Сьогодні в нас свято «Козацькі розваги».Ведуча. Присутні на нашому святі нащадки славних козаків покажуть свої знання з історії козацтва та продемонструють фізичну міць та силу.Ведучий. Перші згадки про козаків датовані 1489 роком.Є думка, що слово «Січ» походить від слова «сікти».Ведуча. Січ — то була простора площа на Дніпровім острові Хортиці. Ведучий. Довкола площі стояли побудовані хатки, так звані коші, або курені.Ведуча. Хто хотів стати козаком, мав наперед служити три роки в старого козака за джуру (помічника). Джура робив усяку роботу й носив за козака другу рушницю й потрібні йому клунки.Ведучий. Козаки вбиралися просто: в грубу сорочку, в кирею. За широким поясом носили пістолі й люльку.Ведуча. Їли сушену рибу й печене м’ясо та юшку з рибою.Ведучий. Жінок на Січі не було, і ніхто не міг мати на Січі жінку, навіть сам отаман.Ведуча. Січове військо ділилося на полки. Полк мав п’ять сотень по сто люду; сотня мала десять десятків (куренів) по десять люду.Ведучий. Січчю командував кошовий.Ведуча. Козаки билися до останку, кажучи: «Або перемога, або смерть!».Ведучий. А зараз ми запрошуємо до залу наших учасників змагання.Під козацький марш заходять учасники гри.Перший конкурсВедуча. Загони! Рівняйсь! Струнко!До переліку гасел приготуватися!Козаки представляють свої загони.Другий конкурс Наша вільна Україна, Ведучий Наше щастя і наш рай!Чи на світі є країнаЩе миліша за наш край?І в щасливі, й злі годиниМи для неї живемо,На Вкраїні, для ВкраїниБудем жити й помремо…Для того щоб захищати свою країну, треба бути розумним, сильним, хитрим, спритним.Ведуча. Одяг у вас чудовий, але не козацький. Ану вдягніться як слід.Хто швидше з команд одягне шаровари та підпережеться поясом.Третій конкурсВедучийНас не зможуть супостатиВзяти в кайдани свої:Ми бороним наші хати,Наші тихії гаї.Третій конкурс перевіре вашу спритність.Біг по місцевості з перешкодами: ями, бугри, нерівність.Ведуча. Поки наше журі підводить підсумки трьох конкурсів, ми пропонуємо вам музичну паузу. Для вас на сцені український народний танок «Гопак».Четвертий конкурсВедучий. А зараз конкурс кошових отаманів. Поясніть значення козацьких назв:• Булава. (Кулясте потовщення на кінці палиці, символ влади кошового отамана)• Бунчук. (Довга палиця із золотим яблуком на кінці. Від яблука відходять два-три кінські хвости)• Гетьман. (Старший, головний, «кошовий отаман»)• Джура. (Помічник козака, молодший воїн)• Чайка. (Козацький човен завдовжки близько 20 м. В один човен сідало від 50 до 70 козаків)Оселедець. (Зачіска козака)П’ятий конкурсВедуча. Усі козаки вміли справно стріляти. І зараз наші гравці покажуть свою міткість. (Накидання кільця на палку. Кожен учасник має три спроби. За кожне влучне попадання команда отримує 1 бал.)Ведучий. Знову ми даємо журі змогу підводити підсумки, а для всіх звучить українська пісня.Шостий конкурсВедуча. Щоб мужньо боронити свій народ, свою рідну неньку-Україну, козаки повинні мати силу в руках. Отже, починаємо змагання силачів. Я запрошую від кожної команди найсильнішого представника. Він буде здобувати для команди звання «Найдужчих».Перетягування канату.ВедучийЗапорозьки козаки,Є нам що згадати… Нам найкраща ненька-мати —Запорозька славна Січ.Чорний вус, брова чорнява,Не судомив руку страх,І дзвеніла наша славаНа розгонистих вітрах.Ведуча. Слово надається журі.Підведення підсумків, нагородження учасників.
III. Підсумок заходуВедучий. Ось і закінчилося наше свято. Всі ви були молодці. Пам’ятайте, ви — майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками повинні підносити її культуру.Ведуча. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю так, як заповідав великий Тарас, бережіть волю і незалежність нашої держави.Ведучий. Поважайте свій народ і нашу мелодійну мову.Ведуча. На все добре, любі друзі.Звучить пісня «Калина»












Свято " Т.Г.Шевченко - співець українського народу"


Мета. Розширити знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка; сприяти вихованню національної самосвідомості учнів; формувати у дітей уміння працювати в команді; розвивати здатність до взаємодії; формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, бажання читати твори Т.Шевченка; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчі здібності дітей, музичний слух, почуття ритму; виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями; виховувати почуття гордості за Україну, за її національного генія – Тараса Григоровича Шевченка.

/Біля імпровізованої хати сидить батько, мати, дитина./
Дитина (звертається до батьків)
Любий тату, милий тату!
                                        Ти скажи, навіщо хату
Рушниками ми прибрали,
                                        Ніби в свято великоднє?
                                        День який у нас сьогодні,
                                        Що квіток отак багато?
      Батько                            Так, у нас сьогодні свято!
      Дитина (до матері)       Мамо, що ж за свято нині?
      Мати                               Та Тарасове, дитино!
   Знай, колись, моє серденько,
 Був у нас Тарас Шевченко.
     Дитина                             Хто ж він був нам, люба ненько?
     Мати                                Наймиліша всім людина
       І найкращая перлина,
      Яку має Україна,
      Наша рідная країна.





Учень    читає вірш Остапа Левицького «Тарасе!»

Ти розніс України славу далеко, широко,
І в Слав’ян  сім’ї великій ставив нас високо.

Ти показав, що наш народ ще живе, здоровий.
Що язик наш так спосібний, як і інші мови.

Ти розкрив нам сонце ясне, ти нам дав прозріти,
Що ми правду упізнали «І чиї ми діти»…

«Учимося», як велів Ти, «Думаєм, читаєм»,
Та і «найменшого брата» разом просвіщаєм.

І просвіта вже несеться від хати до хати;
Щира праця нам приносить вже полон багатий…

Бо се, бач, уже прозріли ті незрячі маси…
Усміхни-ж  ся з-за могили, усміхнись, Тарасе!

              
Вчитель
По всій нашій милій Україні  проходять Шевченкові дні з нагоди
200-річчя з дня його народження. І ми сьогодні зробимо уявну подорож Шевченківськими дорогами.

                                          Дитячі роки Т. Шевченка
1.     9 березня 1814 року в селі Моринці на Черкащині в сім’ї кріпака Григорія Шевченка серед морозної темної ночі блиснув на все село один вогник – це народилася дитина. Для пана – нова кріпацька душа, а для України – великий поет, незламний Кобзар.  Батьки дали йому ім’я Тарас.  Хлопчик ріс лагідною, чуйною та щирою дитиною. Найбільше він любив свою матінку.
                        Інсценізація «Розмова малого Тараса з матір’ю»






Куточок української хати. Заходить жінка, вбрана в селянський одяг, несе запалену свічку,ставить на столик біля портрета Т.Шевченка. до неї підходить хлопчик.
Хлопчик. Матусю,а правда що небо на залізних стовпах стоїть? (Слайд 2) Мати.  Так синочку правда   (Жінка сідає на лаву, хлопчик сідає біля неї).
Хлопчик. А чому так багато зірок на небі?
Мати. Це коли людина на світ приходить,Бог свічку запалює, і горить та свічка, поки людина не помре. А як помре, свічка гасне, зірочка падає. Бачив?
Хлопчик. Бачив,матусю,бачив. Матусечко, а чому одні зірочки ясні,великі,а інші ледь видно?
Мати.  Бо коли людина зла,заздрісна,скупа її свічка ледь-ледь тліє. А коли добра, любить людей,робить їм добро,тоді свічка такої людини світить ясно,і світло це далеко видно.
Хлопчик.  Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічечка світила найясніше.
Мати.  Старайся, мій хлопчику.

2.     Восьмилітнього Тараса батьки віддали до дяка « в науку». За найменшу провину дяк карав своїх учнів різками.
3.       Гірке дитинство випало на долю Тараса.
Коли йому було 9 років радість і втіха потьмарилися горем: померла мама. І почалося страшне сирітське життя біля мачухи. Чужа недобра жінка дуже погано ставилася до Тараса. Її дратували його мрійність, гаряча вдача. Коли Тарасові виповнилося 11 років, помер і батько від злиднів та важкої роботи. Залишився хлопчик сиротою.
4.     З самого дитинства Тарас прагнув до знань. Навчився читати, писати, співати, а особлива любов була до малювання.
Шевченко дуже  любив рідну природу. Часто сидів під деревом, чи на березі річки, рано-вранці чи увечері, і дивився: як ростуть верби та берізки, чи слухав, як пташки співають в гаю,  бачив як сонечко увечері сідає. А потім складав вірші.
ІІ. Поетична  творчість Шевченка
Робота в групах   :  «Калина»       «Верба»     «Барвінок»
-                         Зараз в групах попрацюємо.
          Лідерів ви обирайте,
          Працювати починайте .
Завдання 1.
Літературна гра « З якого твору?»
      
1.     «Мені тринадцятий минало»
А     Раз укриє тебе рясно
         зеленим покровом
2.     «І виріс я на чужині»
Б    Поглянув я на ягнята –
       не мої ягнята.
3.     «Ой діброво – темний гаю»
В   Аж страх погано
     У тім хорошому селі…

Завдання 2.
Кросворд « Чи знаєте ви твори Шевченка?»

5

7


1








6


2
















3












4






По горизонталі:
Неначе сонце засіяло,
 неначе все на світі стало
моє …лани, гаї, сади!...
І ми, жартуючи, погнали
Чужі ягнята до… ( води).
Дивлюсь,  аж світає,
край неба палає,
соловейко в темнім гаї
сонце… (зустрічає).
Не називаю її раєм –
тії  хатиночки у …(гаї).
Тече вода з-під явора
      яром на долину.
Пишається над водою
червона… ( калина).
По вертикалі:
На панщині пшеницю жала,
втомилася; не спочивать
пішла в снопи, пошкандибала
Івана сина …( годувать).
Садок вишневий коло хати,
хрущі над вишнями гудуть,
плугатарі з плугами йдуть.
співають ідучи  …(дівчата).
В лиху годину,
якось недавно довелось
мені заїхать в …(Україну).
Завдання 3.
Складання « Дерева життя і творчості Т.Г.Шевченка»:
   9 березня 1814року – народився Т.Г.Шевченко
   22 квітня 1836 року – викуп із кріпацтва
1838р. – вступив до Академії мистецтв
1840р. – вийшов у світ «Кобзар»
1843р. – приїхав на Україну
1845р. – закінчив Академію мистецтв
1847р. – арешт поета, заслання
1858р. – друзі добилися звільнення і повернення із заслання
1861р. – видав для дітей України «Буквар»
10 березня 1861р. – Т.Г.Шевченка не стало

      В своїх віршах та поемах Т .Г.Шевченко описував і тяжке життя народу, яке не обійшло і його самого. Коли читаєш його вірші,то ніби чуєш ніжну, сумну пісню.
Тарас в дитинстві любив слухати, як співала його сестра Катря. Слухав, завчав  слова і сам співав. Дуже любив слухати пісні і думи старих кобзарів.
Багато віршів, написаних  Т.Г.Шевченком,покладені на музику.
«Думи мої ,думи», «Тополя», «Реве та стогне Дніпро широкий», «Стоїть гора висока», «Заповіт», «Зацвіла в долині червона калина»72 вірша Кобзаря стали піснями.


Дівчатка в українських костюмах виконують пісню «Садок вишневий коло хати»

         Усміхнулася доля Шевченкові тоді, коли йому було 24 роки. Є гарне прислів’я  Світ не без добрих людей.  Земляки- художники побачили в ньому  талановиту людину і викупили з неволі, допомагали з навчанням в Академії  мистецтв. І в той час Тарас написав багато творів,  які увійшли до збірки Кобзар (1840 р.).  Для своєї збірки Тарас Григорович обрав таку назву тому, що колись кобзарями називали народних співців, які ходили від села до села, граючи на кобзі. Вони співали людям пісні про долю України, її народу.
          Згодом ця назва стала символом творчості поета, адже він і є Великим Кобзарем – співцем українського народу.
Справді, «Кобзар» належить до тих книжок, які найбільше друкують і читають у всьому світі. То святиня, національна Біблія України.

                                       ІІІ. Шевченко- художник
Т. Г. Шевченко був не лише поетом, а ще був й талановитим художником. Багато своїх живописних творів залиш нам у спадок.
Він написав понад 1000 картин.
За свої малюнки  Шевченко був нагороджений трьома срібними медалями. Малював портрети, автопортрети, пейзажі, картини про життя народу.
     Вчитель
Давайте уявимо, що ми завітали на художню виставку дитячих робіт  Вірші Т.Г. Шевченка в малюнках. Ці роботи зроблені дітьми з любов’ю до поета, Великого Кобзаря,  до нашої рідної України.
Презентація малюнків учнів.
 Садок вишневий коло хати…
Пливе човен по Дунаю один за водою…
Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою.
Тече вода з-під явора
Зацвіла  в долині червона калина.

·           Робота в групах
Завдання 4.
Гра «Склади картину» (Три  репродукції Шевченківських творів розрізані на рівні квадрати. Завдання: Скласти картину і визначити її назву)

IV. Ми тебе не забудем, Тарасе!
9 березня 1861 року Шевченку минуло 47 років. Привітати поета, який лежав тяжко хворий, прийшли друзі. А 10 березня перестало битися серце великого українського Кобзаря. Тіло Т.Шевченка було перевезено в Канів і поховано на Чернечій горі. Так заповідав великий поет.
 (На картках слова під номерами, діти стають по-порядку, одна дитина читає)
Т.Шевченко залишив нам заповіт: «Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь».
           Учениця.  
 Я, маленька українка,
Дев’ять років маю,
Про Тараса Шевченка
Вже багато знаю.
Він – дитя з-під стріхи,
Він – в подертій свиті,
Він здобув нам славу,
Як ніхто на світі.
А та наша слава
Не вмре,та не загине.
Наш Тарас Шевченко –
Сонце України.

(Звучить пісня «Бандуристе,  орле сизий»)

Вчитель:  Щиро любив Т.Шевченко рідну землю, природу України. Давайте сплетемо віночок пам’яті для Т.Г.Шевченка.

                Вінок пам’яті Т.Г.Шевченку
(Учні заготовляють каркас-коло з листочками, квітами.  Прив’язують стрічки.)

Вчитель:
           Вітаю всі групи із гарною роботою. У кожної  команди вийшов свій вінок пам’яті-вдячності Т.Шевченку.
            Діти, подякуйте  один одному за співпрацю.
Підведення підсумків роботи команд. Аналіз роботи кожної команди. Нагородження учасників команд.  




Свято "Осінь - чарівниця"

( Святково прибрана зала.Звучить пісня «Розкажи про Україну», виходять ведучі )


1 ведучий
Коли з дерев всі листочки злітають,

2 ведучий





Коли вже на південь птахи відлітають,


1 ведучий

Коли небо сіре, холодний дощ ллється,
2 ведучий Оця пора року як, діти, зветься?


Всі: О с і н ь !!!
(на фоні музики Чайковського „Пори року”...)
1 учень Бджілка
Тихше, ти чуєш? Осінь іде,



З бабиним літом казку пряде,
Пензлем малює барвисті квітки.
Бачиш – дерева усі зацвіли.

2 учень Бджілка
Так, зацвіли усі жовто-багряно,
Ніжна калина стоїть полумяна
Ніби у дівчини щоки горять,

Бо старости на порозі стоять.

3 учень Крапелька.
Ой, як красиво у лісі в ці дні!
Друзі-дерева, чом трішки сумні?
Ви не журіться, радійте востаннє,
Бо злий вітрисько все зірве до рання.


4 учень. Крапелька


Ковдрою з листя окутає ноги,

Бо до весни вам далека дорога,

І заколише вас, і зачаклує,
Казку зимову і сни подарує.

(Під музику «Ласковая осень», кружляючи в танку, до зали входять діти - листочки)














1-листочок


Природа всюди розкошує,

Немов зібралася на бал.

2-листочок
То леді Осінь всім готує
Чудовий пишний карнавал.



3-листочок


Все в цей час підвладне
Мудрій чарівниці:
І хмарина грізна,
І малий грибок.

4-листочок

Закружляв у вальсі пустотливий вітер
Золотого листя райдужний вінок.

5-листочок
Осінь - цариця натхнення і яскравих фарб,
цариця врожаю і прекрасних обрядів.

6-листочок


Чудова в пишному вбранні
Приходить Осінь тихо, мов у сні.

7-листочок


То враз умиєтеся дощами,

Засипле жовтими листками.

8-листочок
А то лиш ручкою змахне -
Неначе літо зазирне.
9-листочок
Природі спокій ти приносиш.
Тож зустрічайте - леді Осінь.


(Листочки вишиковуються коридором, вклоняються. До зали входить Осінь,)


Осінь: Добрий день! В добрий час!


Рада, діти, бачить вас!


Дорогі листочки!


Чи все готово до балу?


Листочки (разом): Готово!


Осінь


Тоді розпочнемо.


(Осінь сідає на трон, звучить «Фінальна пісня»)


5 учень Крапелька.


Не пустою прийшла до нас Осінь,















В неї повно достатку в мішку,


Покосили вже гречку та просо,


І отави в стогах на лужку.

6 учень Крапелька..


Саме груші солодкі поспіли,


Пахнуть яблука, наче в меду.


Повен соку янтарної сили,


Виноград золотіє в саду.

Осінь (виходить з корзиною урожаю)




Так, так, так…


Вам врожай несу й достаток


В кожен дім, у кожну хату,


Щоб багатий був ваш стіл,


Щоб були в вас хліб і сіль,


І картопля й буряки,


Помідори й огірки,


І капуста, й кавуни,


Груші, сливи, гарбузи.


Ви до лісу завітайте


І грибочків назбирайте,


Все щоб взимку споживати


І про осінь пам'ятати.


Вам вклоняюсь, добрі люди,


Хай земля вам щедра буде!



7 учень Україночка.


Непомітно піде собі Осінь...


Все коротшає день щодоби.


Тихо дощик осінній моросить,


Журавлів відлетіли ключі.


8 учень Калина.


Золота красуня Осінь-чарівниця


По землі ступає, золотом іскриться.


В жовте і червоне листячко фарбує,


І картинки дивні, чарівні малює.





9 учень Крапелька.


Красуня Осінь, ти така чарівна!


Найкраще платтячко вдягла!


І я люблю тебе найбільше,


Бо ти, як Фея лісова.


Танець вихованців школи Морозова « »


Осінь


Ось я за сосною


Ось і листя в'яне


Це завжди за мною


Йдуть густі тумани.


Ранками імлистими.


Вдень, як позолота


Обриваю листя - це моя робота.






1 ведуча Ми добре поспівали,


2 ведуча потанцювали,


Ведучі разом а тепер час пограти.






Вчитель Перша наша гра « СКАЖИ НАВПАКИ»

















(Ведучі по черзі називають слова, а діти повинні знайти поняття, протилежне за змістом).


Добрий - злий.


Багатий - бідний.


Високий - низький.


Солодкий - гіркий.


Широкий - вузький.


Глибокий - мілкий.


Мертвий - живий.


Мокрий - сухий.


Великий - маленький.


Холодний - гарячий.


Старий - молодий.

Вчитель Друга наша гра «НАЗВИ ОДНИМ СЛОВОМ»


(Ведучі пол черзі просить назвати узагальнююче слово для наступних понять)
Машина, трактор, літак, вертоліт, велосипед, мотоцикл, трамвай, автобус (транспорт).
Помідор, огірок, баклажан, перець, редис, буряк, ріпка, кабачок (овочі).
Брязкільце, м'яч, дзига, обруч, пірамідка, лялька, скакалка, конструктор (іграшки).

1 ведуча.

Молодці, і з цим завданням впоралися.

Вчитель Третя наша гра називається «ОСЬ ТАКИЙ Я, НЕЗГРАБНИЙ» Давайте перевіремо, чи слухаються вас ваші руки. То ж уважно виконуйте команди.

2 ведуча Правою рукою гладимо себе по голові, одночасно лівою гладимо по животу.
1 ведуча Лівою рукою постукуємо молоточком, одночасно правою пиляємо товсту колоду.
2 ведуча Правою малюємо в повітрі коло, одночасно лівою - трикутник.

1 ведуча Лівою рукою беремо себе за праве вухо, правою - за кінчик носа,


міняємо руки: правою - за ліве вухр, лівою - за кінчик носа.


( вибігають листочки)


Ведучі (разом): Ваші діти, леді Осінь, осінні місяці: Вересень, Жовтень і Листопад.


(Діти - Листочки, кружляючи під музику, заводять місяців.


Місяці, зупиняються біля Осені.)


2 листочок ( підбігає до місяця Вересня і заводить)


Вересень - доброго літа відгомін.


Дарує про нього останній спомин.

5 листочок ( підбігає до місяця Жовтня і заводить)

Місяцю - Жовтень, ти - символ краси,
Пензликом враз розмалюєш ліси.

















7 листочок ( підбігає до місяця Жовтня і заводить)


Листопад, говорять у народі,


Завжди зиму віщує в природі.


Недарма кажуть: «Листопад -


Це переддень зимових свят».


(Місяці, зупиняються біля Осені )


Вересень


Літо осені у вічі


Синім вересом глядить


В сад рожеву айстру кличе


І метеликом летить.

Вчитель Місяць Вересень дав мені завдання провести жартівливий конкурс для батьків.


( викликається 5 батьків, виноситься 5 чорних ящиків, всередині яких лежить овоч або фрукт, вчитель описує його зовнішній вигляд. Той батько, який здогадається про що йде мова, отримує його в якості призу. )


1. Стоїть пані, чепуриться,
Бо вдягла сорочок триста.
(Капуста).

2. Товстий Гнат –

При землі, не впізнать,


А як вирвеш, борщик звариш,


Тоді й похвалиш.


(Буряк).

3. А що то за коні стоять на припоні,


Довгасті, голчасті, зеленої масті.


Нічого не возять, лише солі просять.


(Огірки).

4. Без рук, без ніг, а виліз на пліт.


(Гарбуз).


5. Сидить Марушка в семи кожушках,


Хто її роздягає, той сльози проливає.


(Цибуля).


10 учень Крапелька.


Подивись, на видноколі,


Мов змінилися ліси.


Хто це їх у жовтий колір


Так барвисто прикрасив?

11 учень Ялинка.


Ось край річки жовті клени,


А берізки золоті.


Лиш ялиночки зелені


Залишились в самоті.

12 учень Танцор.


І пишаються дерева


Золотим своїм вбранням:


Це якийсь маляр, напевне


Догодити хоче нам.


Жовтень


А маляр цей - місяць жовтень


У відерцях чарівних


Жовту фарбу перебовтав


І розбризкує по них.


13 учень Скоморошка.


Тепер, коли вже зібрано врожай,


іще заможнішим став рідний край!


Ми закликаємо усіх Вас


побувати на ярмарку веселому у нас.


(Діти займають місця за прилавком. "Веселий ярмарок”).


14 учень Скоморошка..


Увага! Увага! Спішіть-поспішайте!


Господарі й гості, глядіть, не минайте.


На ярмарок прошу гуртом, поодинці,


Чекають на вас там чудові гостинці.



15 учень Скоморошка.


На ярмарку нашім веселім, багатім


Є чим дивуватись і є що придбати,


Тут щедрі дарунки із саду й городу,


Тут пісня і жарти - усім в нагороду.


16 учень Скоморошка.


Мерщій бо на ярмарок всі поспішайте.


Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте!

17 учень.Картопля:


Купуйте, куштуйте усі бараболю.


Варіте і смажте із сіллю й без солі.


Сто страв господиня з картоплі зготує.


Картопля, як хліб - вона всіх нагодує.

18 учень.Помідор:


Беріть помідори, вони пречудові,


До вашого столу хоч зараз готові.


19 учень.Морква:


Ця морква під сонечком щедрим зростала,


Земелька водою її напувала,


Тому-то морквина така соковита,


Моркв’яного соку вам треба попити.

20 учень.Часник:


Хто гострого хоче, часник хай придбає.


Він всякi мікроби вогнем випікає.

21 учень.Груша:


Скуштуйте цю грушу - солодку, духм’яну.


У роті, немовби медок, вона тане.



22 учень.Яблука:


Лоточків із яблуками не минайте,


Які до смаку Вам, такі й вибирайте.


Сортів тут багато — усі вони різні.


Ось - яблука ранні, ось - яблука пізні.


23 учень.Калина:


Беріте калину - червоні корали -


Ці кетяги небо і сонце ввібрали,


Напоїть матуся калиновим чаєм,


Недугу ураз, як рукою, знімає.


(діти співають пісню з танцем «Червона калина»)


2 ведуча:На доброму ярмарку ми побували,


1 ведуча Одні - продавали, інші—купували!


2 ведуча Співали, сміялись та ще й жартували,




Листопад


Дощик сиплеться і пада,


По стежинці дріботить.


І веселим листопадом


Вітер грається й біжить.


Ой, нащо деревам листя,


Коли вже іде зима,


Коли холодно вже стало


І пташок ніде нема.


Краще скину я листочки.


Хай тихесенько заснуть.


Будуть спати, будуть ждати


Сонце, радість і весну.


Вересень:Її високість -Злива.


(Під веселу дитячу пісню про дощик зявляється поважна смішна пані у блакитному дощовику з парасолькою. Танцює, розсипає на глядачів блакитне конфетті, схоже на крапельки дощу.)


Злива: Мої Вам вітання, леді Осінь.


Ви як завжди неперевершені.


Осінь: Ласкаво просимо, мадам Злива.


Давно не заходили в гості.


Відпочивали?


Злива: О, ні! Я дуже, дуже зайнята!


Займаюсь шоу - бізнесом!


Осінь: Ви стали артисткою?


Злива: Ні! Я - продюсер молодої талановитої групи «Крапелька».


Прийміть у подарунок чудовий танок, який я присвятилаа собі.


Вибачте, Вам, леді Осінь!


(дівчатка - «крапельки» виконують танець»Парасольки» із парасольками.)

Осінь


Усі зібралися в нашому залі,


Вітаю всіх на карнавалі!




Жовтень


Осінній вітер з-абарився,


На бал бешкетник не з'явився,


Прошу його ще почекати,


А потім вже розпочинати.


(Звучить пісня «Килим кольористий», куплет і приспів до слів у замерзлому садочку.)


( До зали уривається вітерець.)


Вітерець


Не треба ображатися на мене,


У лісі я загрався з листям клена


І геть забув, що ждуть мене на святі


Уклінно прошу: вибачте, малята.


Мені чарівна осінь наказала,


Щоб я розважив гостей карнавалу,


Люблю я ігри, танці, сміх,


Дарунки я приніс для діточок малих.


Запрошую вас в коло стати


І разом танець друзів станцювати!


(діти виконують танець вутят (коло друзів)


(Під музику пісні «Апельсиновий рай» групи «Блестящие» з'являється Тропічна квітка)






Тропічна квітка(говорить з акцентом)


Я є корреспондент Квіточка Тропічний,


Неординарний, проте дуже екзотичний,


Моє шанування, Царице дощів,


Дозвольте промовити декілька слів.


У нашому краї нестерпна жара,


Постійно триває літня пора,


Хмаринки нам вітер не часто приносить,


Тому ми не знаємо,


Хто така Осінь.


Я тут на карнавалі справу маю;


Про леді Осінь репортаж складаю.

Злива


Яка нетактовність! Вибачте, леді Осінь..

Вітерець


Не гнівайтеся, леді Осінь, зараз я відправлю цю нахабу назад у тропічну країну.



(Вітерець починає дмухати на Квіточку, Квіточка зіщулюється від холоду.)


Осінь


Зачекайте! Вона не винна!


І я зовсім не гніваюся,


навпаки, запрошую Вас, іноземна гостя,


приєднатися до нас та прийняти участь у нашому балі.

Вересень


Ми розповімо тобі про леді Осінь.






Жовтень


Покажемо всю її красу і всі її забави.


Листопад


Ти зрозумієш, наскільки вона красива.



Тропічна квітка (запитує дітей)


Які осінні прикмети ви знаєте?


Якого кольору осіннє листя?


Як восени ростуть квіти?


Що вам найбільше подобається восени?


(діти відповідають)


Тропічна квітка


Я все зрозуміла!


Осінь ти прекрасна, немов казка!


Я хочу якнайшвидше розповісти про це у своїй країні.


До побачення!


Осінь


Ні, зачекай!


Я хочу подарувати тобі ось це…


( простягає квіточці яблуко, потім забирає)



Осінь


Хоча ні, зачекай,


Ти спочатку його наздожени.


(проводиться гра «Наздожени яблуко!»)


(Діти стають у коло і під музику імпровізація «маленьких каченят» - передають яблуко, Квітка біжить по зовнішньому колу, намагаючись наздогнати яблуко. Після завершення музики яблуко віддають Квіточці.)


Злива


От як весело у вас!






Тропічна квітка


Справді, ігри вищий - клас!






Злива


Ну, а тим, хто не застуджений,


Пропоную біг калюжами!






(проводиться гра «Перейди калюжу в калошах»)


(Беруть участь двоє дітей. «Калюжа» - килим посередині зали.За сигналом діти надівають калоші і починають бігти в інший бік зали, намагаючись перетнути килим якнайскоріше.Перемагає той, хто найшвидше дістанеться протилежного боку килима.


(входять осінні місяці)


Вересень


Ну, Квіточка тропічна, оригінальна й дуже екзотична,


тепер зрозуміла, хто така Осінь?


Тропічна квітка


Осінь - королева краси, цариця натхнення.


Жовтень


Вона землю встеляє золотим листям.


Злива


Вона вітається шумом дощу і гуркотом грому.


Вітерець


Вона дихає свіжістю вітру й завісою туманів.


Осінь


Осінній бал - це як нічна зоря,


Чарує барв яскравих переливами.


Листки в повітрі ніби промовляють:


«Ми нашу землю робимо красивою»


Листопад


Я осені останній місяць,


Остання посмішка її, її фінал.


Сміюсь вже часто не дощем, а снігом


І зараз я завершую осінній бал.


Вітерець


І на прощання леді просить


Усіх співати пісень ку про осінь.


(Виконується пісня «Падають, падають листя »)






Осінь


Завершено бал. В довгу путь вирушаю


На згадку про вас пісню цю забираю.


Іду від вас з любов'ю в серці.


Причарували ви мене.


Учитель


Діти, давайте подякуємо Осені та її синочкам за ту красу, яку вони нам подарували, за щедрі осінні дари, за рясний листопад.


Осінь


До побачення, любі діти!!!


Всі: До побачення, Осінь!!!


1 ведуча: Кажуть, що осінь - це смуток,


2 ведуча суцільні дощі,


1 ведуча похмура погода ...


2 ведуча Не вірте , друзі!


Ведучаі разом Осінь по-своєму прекрасна і приваблива.


Учитель Ось і минула ще одна пора року, але ж не сумуйте, адже наша земля прекрасна в усі пори року!


Я заклинаю, діти вас, любіть природу


І землю рідну – нашу Батьківщину.


Бо все довкола, і моря, і ріки,




І степ широкий, і гаї зелені,


То все в одному слові – Україна.


1ведуча.
Всіх до столу ваші батьки запрошують,
2ведуча.Солодким яблучним пирогом і чаєм пригощають!
(Заключна частина у вигляді спільного чаювання (Так як справа буде відбуватися у вересні – листопаді, на столі має бути багато фруктів і обов’язково яблучний пиріг замість торта.)


Свято " Осінній бал"







„Пізня осінь у нашому краю”


1. Спорожніли поля і луки.Встеливши землю килимом з листя,


приникшли гаї, парки, сади. Часто проходять холодні дощі,


бувають мряки і тумани. На ніч беруть міцні приморозки,


деколи вони сковують землю на цілий день.


2. У лісі тихо-тихо, не чутно співу пташок: вони відлетіли у


вирій. Інколи тишу порушує стукіт дятла.

3. Дні похмурі. Все потопає в холодному білому тумані.


Природа приготувалася до зимового спочинку.

4. А ми сьогодні вирішили розсіяти туман і довести, яка наша


земля прекрасна в усі пори року, що Осінь дійсно чудова


пора року.

5. Вся краса чудесна


Матері землі


В осенях і веснах-


Там, де ми не злі.


Пісня__"Осінь - чарівниця"





1. Мати- земле моя! В біло-рожевому вінку з весняних квітів, у


смарагдовім вбранні із зелених шат, у золотавому багрянці


щедрої осені – ти завжди прекрасна.




Дівчинка-зима






2. На віконній шибі –


Білий, білий сад.


На віконній шибі –


Білий виноград,


Біла горобина,


Білі небеса...


Просто неймовірна


Чарівна краса!

Дівчинка-весна


3. Як прийшла весна- красна,


Не складала рук вона:


Спершу пташку із мандрівки


Повернула до домівки,


Потім з хмари на лану


Полила озимину.


Сонцем бризнула навколо,


Трактор вивела у поле,


Звеселила луки, гай


І увесь наш рідний край.




Дівчинка Літо





4. Хоч іноді, хоч раз в житті


На самоті з природою залишся,


І подивуйся ніжній чистоті


Того зеленого затишшя.


Прислухайся, як трави шелестять,


Як розмовляють і дерева, й квіти...


Які предивні літні дні стоять!-


Попробуй це збагнути й зрозуміти.


І ти відчуєш, як очиститься душа,


Як легко серце стрепенеться,


І як народяться рядки вірша,


Спіши... Бо все от- от минеться




( Зима, Весна, Літо танцюють, діти навкруг них, прощаються...)






Танець осінніх листочків


( На фоні музики...)


1. Літечко тепле, куди ти поділось?


Сонце ясненьке, куди закотилось?


Травиця шовкова, чом не зеленієш?


Квіточко червона, чом не запашнієш?






2. Коли з дерев всі листочки злітають,


Коли вже на південь птахи відлітають,


Коли небо сіре, холодний дощ ллється,


Оця пора року як, діти, зветься?






Всі: О с і н ь !!!


Пісня


( на фоні музики)


1. Тихше, ти чуєш? Осінь іде,


З бабиним літом казку пряде,


Пензлем малює барвисті квітки.


Бачиш – дерева усі зацвіли.






2. Так, зацвіли усі жовто-багряно,


Ніжна калина стоїть полумяна


Ніби у дівчини щоки горять,


Бо старости на порозі стоять.






3. Ой, як красиво у лісі в ці дні!


Друзі-дерева, чом трішки сумні?


Ви не журіться, радійте востаннє,


Бо злий вітрисько все зірве до рання.


4. Ковдрою з листя окутає ноги,


Бо до весни вам далека дорога,


І заколише вас, і зачаклує,


Казку зимову і сни подарує.


( під музику Вальсу заходить Осінь, листочки зустрічаютьїї, кружляють у танку) Танець „ Вальс_


Осінь Добрий день! В добрий час!


Рада, діти, бачить вас!


Вам врожай несу й достаток


В кожен дім, у кожну хату,


Щоб багатий був ваш стіл,


Щоб були в вас хліб і сіль,




І картопля й буряки,


Помідори й огірки,


І капуста, й кавуни,


Груші, сливи, гарбузи.


Ви до лісу завітайте


І грибочків назбирайте,


Все щоб взимку споживати


І про осінь памятати.


Вам вклоняюсь, добрі люди,


Хай земля вам щедра буде!






1. Не пустою прийшла до нас Осінь,


В неї повно достатку в мішку,


Покосили вже гречку та просо,


І отави в стогах на лужку.






2. Саме груші солодкі поспіли,


Пахнуть яблука, наче в меду.


Повен соку янтарної сили,


Виноград золотіє в саду.








3. Непомітно піде собі Осінь...


Все коротшає день щодоби.


Тихо дощик осінній моросить,


Журавлів відлетіли ключі.


Пісня






1. Золота красуня Осінь-чарівниця


По землі ступає, золотом іскриться.


В жовте і червоне листячко фарбує,


І картинки дивні, чарівні малює.






2. Красуня Осінь, ти така чарівна!


Найкраще платтячко вдягла!


І я люблю тебе найбільше,


Бо ти, як Фея лісова.


Танець „ Лісові Феї”




Осінь


Ось я за сосною


Ось і листя в яне


Це завжди за мною


Йдуть густі тумани.


Ранками імлистими.


Вдень, як позолота


Обриваю листя я – це моя робота.


Не сама до вас прийшла –


Я синочків привела.


( заходять осінні місяці ... )


Вересень


Літо осені у вічі


Синім вересом глядить


В сад рожеву айстру кличе


І метеликом летить.


Діти


1. Подивись, на відноколі,


Мов змінилися ліси.


Хто це їх у жовтий колір


Так барвисто прикрасив?






2. Ось край річки жовті клени,


А берізки золоті.


Ялинки лише зелені


Залишились в самоті.






3. І пишаються дерева


Золотим своїм вбранням:


Це якийсь маляр, напевне


Догодити хоче нам.


Жовтень


А маляр цей – місяць жовтень


У відерцях чарівних


Жовту фарбу перебовтав


І розбризкує по них.


Листопад


Дощик сиплеться і пада,


По стежинці дріботить.


І веселим листопадом


Вітер грається й біжить.


Ой, нащо деревам листя,


Коли вже іде зима,


Коли холодно вже стало


І пташок ніде нема.


Краще скину я листочки.


Хай тихесенько заснуть.




Будуть спати, будуть ждати


Сонце, радість і весну.


Танець з парасольками „ Веселий дощик”


Учитель


Діти, давайте подякуємо Осені та її синочкам за ту красу, яку вони нам подарували, за щедрі осінні дари, за рясний листопад.


Адже, осінній листопад надзвичайно важливий у житті природи, бо опале листя є добривом та запобігає замерзанню коренів.


Я заклинаю, діти вас, любіть природу


І землю рідну – нашу Батьківщину.


Бо все довкола, і моря, і ріки,


І степ широкий, і гаї зелені,


То все в одному слові – Україна.


Осінь


Іду від вас з любов ю в серці.


Причарували ви мене,


Але зустрінемось вже скоро,


Як тільки літечко мине.


-До побачення, любі діти!!!


-Всі: До побачення, Осінь!!!


Пісня


( звучить музика...)


Учитель


Ось і минула ще одна пора року, але ж не сумуйте, адже наша земля прекрасна в усі пори року!


Буває часом сліпну від краси.


Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,-


Оці степи, це небо, ці ліси,


Усе так гарно, чисто, незрадливо,


Усе як є – дорога, явори,


Усе моє, все зветься Україна.


Така краса, висока і нетлінна,


Що хоч спинись і з Богом говори...


1. Україно! Ти для мене диво!


І нехай то осінь, чи весна,


Стану пред тобою на коліна,


Бо таких як ти ніде нема.






2. Україно! Ти для мене диво!


І нехай пливе за роком рік,


Буду, мамо, горда і вродлива,


З тебе милуватися повік!










Фінал „ Україна” (пісня, танець)










Свято - Посвята в школярі «100 днів у школі».


Мета: формувати комунікативну компетентність через вільне спілкування та самовираження; показати рівень сформованості навичок, умінь учнів; розвивати бажання вчитися, здобувати нові знання; сприяти становленню дитячого колективу ; виховувати дисциплінованість, доброту, товариськість.


Оформлення: гасло «100 днів у школі», веселка «Веселковий світ знань», виставка зошитів «Зошит посміхається», дитячих малюнків, малюнок сонця, медалі першокласникам.


Хід свята


Учитель : - Доброго дня, шановні гості, батьки! Сьогодні в нашому колективі важливий день. Минуло 100 днів, як ваші діти прийшли до школи. Ще не так давно вони відвідували дитячий садок, гралися іграшками, а сьогодні всі вчителі і батьки з гордістю називають їх ПЕРШОКЛАСНИКАМИ.


Ну, що ж, всідайтесь всі зручніше,


І не шуміть, сидіть тихіше!


Ми свято наше починаєм,


Героїв свята представляєм!


(Вчитель читає вірші, які характеризують учнів. Діти по черзі виходять на сцену.)






Гарно читає, швидко рахує


І пише старанно : ну, молодець,


Завжди хвилюється насамкінець.


Це наша Дар'я.


Цих веселих двох хлопчисьок


Іваном та Іллєю звуть.


Вони давно читати вміють,


Старанними учнями мріють буть.


А хто це там сидить так тихо,


Ви, друзі наші, підкажіть?


Та це ж дві Жені і Світлана.


Дівчатка бажають старанно уроки учить.


А це – Богдан і другий наш Іван.


Хлопчики зразкові.


З ними хочуть всі дружить,


Бо друзі вони – кльові!


А хто впізнав цих учениць?


Їх імена – Наташа, Даша і Богдана.


Почали ходить до школи –


Такі серйозні стали!



1

































Завжди охайна і спокіійна,


Вероніку любить увесь клас.


І скажу вам по секрету:


Хлопці із – за неї сварились не раз!


На письмі Денис серйозний,


За букви хвилюється кожну мить.


Та розмови із сусідом


Працювати не дають!


А он школярочки такі –


Аліна, Віка і Альбіна звати.




Мовчазні, сором’язливі –


Прошу привітати!


Зустрічайте, це Євген і Саша!


Гляньте, струнко як стоять!


А як пройде півхвилинки –


Вони на місці не сидять!


Саша й Ліна – чарівниці,


Красу вміють шанувать.


Як вони гарно малюють!


І подарунки друзям люблять майструвать!


Люба і Софійка – дівчинки не промах.


Вони завжди все знають!


Чому? Бо вчительку свою


Питаннями просто засипають!


Завжди веселі, енергійні


Ці дві учениці.


А для вчительки


Діана і Єва такі помічниці!


Учитель : - Ось перед вами 1 – Б.


Вони вже не малята!


Сьогодні будемо ми їх


У школярі приймати!


1 учень : Розпочинаємо ми свято,


Якого ждали ми 100 днів!


Ми стали вже не просто діти,


А учні школи – школярі!


2 учень : У цьому році перший раз


Пішли ми в школу, в 1 клас.


І тоді розпочалося


Нове життя у нас!






2






3 учень : Перша парта, перший дзвінок,




Перший підручник і перший урок.


І з гордістю можем сказати ми,


Що вже 100 днів ми школярі!


4 учень : Хай пісня тут лине,


Хай сміх скрізь лунає,


У кожного радісна усмішка сяє!


Всі дружні, веселі, радійте за нас!


Всі разом : Ми всі прийшли у 1 клас!


( Пісня «Перший дзвоник»). Сідають на місця.


Учитель : - Діти! За 100 днів навчання в Країні Знань ви багато чому навчилися, дізналися нового. А чи готові ви зараз поділитися своїми успіхами? Тоді запрошую всіх у подорож у Веселкову Країну Знань. Сім кольорів Веселки розкриють всі секрети тих предметів, які ми почали вивчати у школі.






1–й Червоний колір Веселки – він символізує уроки читання.


Учитель : - Який же секрет цих уроків?


1 учень : Книга мудра і багато знає,


Вчить людину, як на світі жить.


Мудрий той, хто книжечку читає.


А хто читає, той багато знає!


Учитель : - Багато з вас до школи дуже добре готувались. Тому дуже швидко і легко вивчаєте сторінки Букваря. Хоча ми сьогодні ще не всі букви вивчили, ми можемо визначити найкращих читачів класу :


Богдан, Саша Д., Ліна, Люба, Даша П., Софійка, Аліна і Діана.


Вони нагороджуються медалями «Найкращий читач».


- Всім останнім бажаю приєднатися до цієї групи учнів!






2–й колір Веселки – Оранжевий - він символізує уроки письма та рідної мови.


Учитель : - Який же секрет цих уроків?


2 учень : Хто навчиться грамотно писати,


Тому всі відкриються путі.


Зможе він багато розказати,


Допоможе іншим у житті!


Учитель : - До вашої уваги наша виставка найкращих зошитів «Сонечко посміхається».


Це зошити Вероніки, Даші П., Ліни, Єви, Свєти і Богдани.




Вони нагороджуються медалями «Пишу я краще всіх».






3–й колір Веселки – Жовтий – він символізує уроки математики.


Учитель : - Який же секрет цих уроків?






3






3 учень : Математика – наука найточніша,


Її треба наполегливо учить.


І чим далі – тим вона складніша,


А без неї людям не прожить!


Учитель : - Покажіть, як ви вмієте швидко і правильно рахувати «Веселі задачі».


Дятел хатку будував –


Вікна всі пофарбував.


Тут одне, а там 4.


Скільки вікон , полічили? (1+4=5)


В білки 10 білченят,


А горішків в неї 5.


Хто ж із вас , малята , знає,




Скільки ще не вистачає? (10-5=5)


5 берізок, 2 кленка


Зеленіють у ставка.


Біля них одна ожина.


Скільки всіх дерев, скажи-но? (5+2+1=8)


У садок до годівниці


Прилетіли 3 синиці.




Потім ще 4 птиці.


Скільки їх на годівниці? (3+4=7)


Лиска моркву посадила.


Три морквини там вродило.


Наш зайчисько враз три з’їв.


Скільки лисці залишив? (3-3=0)


4–й колір Веселки – Зелений – він символізує уроки природознавства.


Учитель : - Розкрийте секрет цих уроків?


4 учень : Земля – це найбільше диво,


Оточує нас дивосвіт.


І довкілля таке красиве!


Всіх приваблює з юних літ!


5 учень : Все в гармонії в цьому світі:


Флора, фауна і зірки.


Тож природу потрібно любити!


І другом ій бути завжди!


Учитель : - А чи ви справжні друзі природи? Тоді відгадайте загадки.


Загадки :


Вдень по небу гуляє,


А ввечері на землю сідає.


(Сонце)



4






Після дощику улітку


Розцвіла на небі квітка.


Квітка дивна, чарівна –


Різноколірна вона. (Веселка)







У зеленому жакеті


Галасує в очереті.


Хоч і плавати мастак,


А не риба і не рак. (Жаба)



Прийшла кума з довгим віником


На бесіду з нашим півником.


Схопила півня на обід


Та й замела мітлою слід. (Лисиця)














Одежин багато маю –


Така у мене вдача.


Як хтось мене роздягає,


То відразу плаче. (Цибуля)






Є чарівник у школі в нас,


А ну, впізнайте, хто він?


Озветься – тиша йде у клас.


Озветься ще раз – гомін.


Щоб не спізнитись на урок,


Нам голос подає… (дзвінок)


5–й колір Веселки – Блакитний – Світ прекрасного,


він символізує уроки малювання, музики, труда.


Учитель : - Чи є секрет у цих уроків?


6 учень : Всіх людей краса єднає,


Щастя, радість нам дає.


Всяк від радості співає –


І такі уроки є!


7 учень : Вчимося гарно малювати,


Бо в світі стільки є краси,


Щоб світ у фарбах передати,


І людям цю красу нести!


8 учень : Привчаємо до праці руки,


А голові даєм знання.


Майстерності навчаємось без муки,


Щоб бути наполегливим щодня!






Учитель : - У нас в класі є справжні художники та майстри!


Це Богдан, Денис, Ліна, Саша Д.


- До вашої уваги виставка їх робіт ( малюнки та роботи учнів ).


Вони нагороджуються медалями «Юний художник».






6–й колір Веселки – Синій – він символізує уроки фізкультури.


Учитель : - Який же секрет цих уроків?


9 учень : Головне завдання – всім здоровим бути,


Мусиш сам подбати – і не вередуй!


Тож про фізкультуру як же нам забути?


Дух і волю, тіло вправами гартуй!












5


10 учень : І зарядку треба нам щодня робити,


Й бігати, стрибати – всім потрібен рух!


А без цього, діти, в світі не прожити.


Лиш в здоровім тілі є здоровий дух!


Учитель : - Подивіться, як вони рухаються у танці.


До вашої уваги «Танець першокласників».






7–й колір Веселки – Фіолетовий, останній. А це віконечко у наше майбутнє.


Учитель : - А чи готові ви далі рухатись по Країні Знань? І труднощів не боїтеся?


А як же подолати труднощі?


11 учень : Здолати труднощі зумій,


Своє завдання зрозумій,


Що лише той учитись зможе,


Хто власні лінощі переможе!


Раз ви готові до подолання труднощів, то перевіримо, чи знаєте ви правила поведінки в школі? Адже без них в Країні Знань не можна вчитись.



Монтаж 1. Буду вчитись я сумлінно 2. Вставайте дружно кожен раз,


І поводитись відмінно! Коли учитель входить в клас!


Щоб батьки могли радіти, Спитає вчитель – треба встати.


Що такі в них гарні діти! Дозволить сісти – тихо сядь!






3. Сказати хочеш – не кричи, 4. На уроках не жувати,


А тільки руку підніми. Не дрімати і не спати.


Педагогів поважайте А домашні всі завдання


І оцінки гарні майте! На «12» готувати!






5. Книжки і зошити любити, 6. А щоб урок минав не марно,


Берегти, а не губити. Сидіти треба рівно, гарно.


У школі парту бережи, І не крутитись на уроках,


І на ній ти не лежи! Як папуга чи сорока.






Учитель : - Тепер ми вас зараховуємо до справжніх школярів нашої школи. Ви себе показали з усіх сторін. Ви ПЕРШОКЛАСНИКИ.






А наша подорож закінчується. Я бажаю вам бути гідними звання школяра. Гарних вам оцінок і щасливої дороги по Веселковій Країні Знань!


Нехай ця прощальна пісня зігріває вам серця!


( Пісня «Пісня про Букварик»



















































































































































































































Немає коментарів:

Дописати коментар