Скарбничка мудрих думок








Лише той Учитель, хто живе так, як навчає
Г. Сковорода






Дитина – вище творіння Природи і Космосу і несе в собі їхні риси – могутність і 
безмежність

Ш. Амонашвілі



Посередній учитель розповідає,

Хороший учитель пояснює,

Кращий учитель демонструє,

Великий учитель надихає


Учитель і учень ростуть разом.




Ваша сила – віра в себе. Ваша свобода – відповідальність за власний розвиток. Ваші здібності – культура само створення.

 А. Смоловик





Щоб бути Великим – треба бути людиноюВеликої ідеї та великого характеру
 В. Сухомлинський








Людина має відповідати за інших, діяти разом у напрямку досягнення мети

Д. Брюннер



Розум являє собою суму найкращих наших почуттів

П. Шеллі






Роби велике не обіцяючи великого.

Піфагор



Ми навчаємося не для школи, а для життя.


Сенека Молодший





Має значення тільки те знання, яке використовується на практиці.
Гордон Драйден



Мозок людини здатен учитися все життя – з моменту народження до самої смерті.

Гордон Драйден





Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрі­чі з ними, тоді й діти поспі­шатимуть у школу і щиро ра­дітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем.

Ш. Амонашвілі


Мудра людина не робити­ме іншим того, чого вона не бажає, щоб зробили їй.

Конфуцій





Прокладай шлях до розуму людини через її серце.

Ф.Честерфілд



Відкриття народжуються там, де закінчуються знання вчителя й починається нове знання учня.

К.Федін 





Ти можеш!» — повинен на­гадувати вчитель учневі.

«Він може!» — повинен нагадувати колектив.

«Я можу!» — повинен повірити в себе учень.

В.Шаталов

Сучасний урок – це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня





Наші знання — це сума того, чого ми навчилися, й того, що ми забули.

М.Ебнер-Ешенбах








Учитель – бджілка, знання учнів – мед.




«Урок – перше вогнище, зігрівшись біля якого людина прагне стати мислителем»

Г.О. Пуліна


Ніщо велике ніколи не було досягнуто без ентузіа­зму.

Р.Емерсон









Скільки б ти не жив, усе життя слід навчатися.

Сенека




Хто навчається без книги, той черпає воду решетом.



Пам'ятай: усі ми разом ро­зумніші, ніж кожен із нас.

Гор­дон Драйден




Виживає не сильніший і не розумніший, а той, хто най­ краще реагує на зміни, що від­буваються.

Гордон Драйден



Коли людина мислить, вона має сумнів, але вона впевнена, коли діє.

А.Франц









Якщо ти віднайдеш у своєму серці турботу про когось іншого, ти досягнеш успіху.

Мая Ангелоу


Найперше, що має зробити вчитель, - це розвинути в учня дух допитливості.

Д.Менделєєв



Інноваційна діяльність – це гарно організована, раціональна і систематична робота

П.Друкер






Творчість – це не розкіш для обраних, а загальна біологічна потреба, інколи не усвідомлена нами

Г. Іванов






Учитель — це людина, кот­ра вирощує дві думки там, де раніше зростала одна.
Е.Хоббард






Завдання школи — на­вчити жити. Ми повинні ви­ ховати Людину, здатну ство­рити своє особисте життя.
П.Блонський


Будь найкращим, набувай багатства, але залишайся скром­ним.

Гордон Драйден


Творчості, як і будь-якої ді­яльності, можна навчитися.

Г.Апьтшуллер


Одноманітність у роботі стомлює не лише учня, але й учителя
Дитина — це явище в нашо­му житті, а не випадковість.

Ш.Амонашвілі




Успіх приходить до того, хто робить те, що найбільше любить.

М.Форбс









Найголовніша формула успі­ху — знання «як поводитися з людьми».

Т.Рузвельт





Авторитет приходить від розуму, а не розум від авто­ритету.

Вчення моє полягає лише в тому, щоб мати чисте серце і любити свого ближнього як самого себе.

Конфуцій


Навчання — це зміна зди­вування розумінням.

В.Кротов


Дитина – це дзеркало морального життя батьків


Розум не має ціни, а виховання кордонів
Всередині нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал

Мартін Лютер Кінг



Кожна людина має відчути, що вона мусить знайти свою життєву місію

Мартін Лютер Кінг


Даруй себе дітям! Будь терп­лячим і будь готовим до зустрічі з ними в дитинстві.

Ш.Амо­нашвілі


Розум являє собою суму найкращих наших почуттів.

П. Шеллі





                                  



Використовуйте привабливі фрази при спілкуванні
                           

                                   






                     Учням неприємно     чути:                              
  Учням приємно чути: 
- "Доброго ранку!"                                                                                                                                                                                                                       
 -     "Стережіться!"
- "Вітаю"                                                                     - "Це у вас не спрацює!"
- "Я ціную вашу допомогу"                                      - "Непогано, як для дівчиська!"
- "Розкажіть мені про це"                                          - "Мені байдуже, що ви робите!"
- "Чи можу вам допомогти?"                                    - "Ти не можеш цього зробити"

  - "Буде саме так, як я сказала!"










Концепція позитиву та привабливості
                                

Психологи встановили, що учні найкраще сприймають інформацію від того вчителя, який їм привабливий і якого вони самі ЗАПРОСИЛИ своїм серцем і душею для спілкування.


Як же одержати це ЗАПРОШЕННЯ від дитини?


На думку кращих педагогів світу – це не важко.


Необхідно, щоб учитель завжди був позитивним і потрібним кожному учню та всьому класу і за будь-яких обставин не втрачав своєї привабливості.






















Робіть привабливі вчинки





Учням подобається,    
                            Учням не подобається, 
                                                                             коли вчитель:
 коли вчитель:


- усміхається;                        - часто поглядає на свій годинник;
- вміє вислухати;                  - позіхає;

- піднімає великого пальця      - забуває про важливі для дітей                                                                                               дати;
(знак "все добре" або "класно")             - штовхається.
- надсилає учням вітальні листівки.



Створюйте привабливий інтер'єр у класній кімнаті




Учнів приваблює: Учнів відштовхує:

- свіжопофарбовані стіни; - відсутність рослин;
- живі рослини; - темні коридори та стіни класу;
- охайна наочність; - графіті;
- зручне розміщення столів та шаф; - розламані старі меблі;
- цікаво облаштований - розкидана їжа;
вчительський стіл;
- провітрений клас; - важке повітря.







Висловлюйте думки, що робитимуть Вас привабливими для учнів




Привабливі думки: Непривабливі думки (щодо себе):

- "Робити помилки - це нормально"; - "Чому я така (такий) дурний?";
- "Я можу навчитися це робити"; - "Я ніколи не знаю. що робити!";
-"Іноді мені потрібно подумати, -"Я так повільно думаю".
що робити".







Щоденно доводьте учням, що вони для вас дуже важливі як особистості




Кожен учитель, повинен побувати в кінці навчального року в дитячому садочку аби відчути атмосферу, в якій живуть діти. Вони захоплюються оточуючим світом, все для них - гра, і немає нічого такого, що було б їм не під силу, навіть не дивлячись на те, що вони ще не вміють читати, писати або, навіть, правильно вимовляти звуки. Саме в цей період життя вони готові робити все, що ви забажаєте.
Потім поспостерігайте за їхніми вихователями. Вони знають, що малюки не вміють читати, писати, правильно говорити, а інколи й самостійно їсти, ходити до туалету чи застібати ґудзики, і якщо ці педагоги не скаржаться на те, що діти повільно засвоюють матеріал, то їхні вихованці в подальшому матимуть хорошу поведінку і бажання вчитися.







Використовуйте значимі слова та дії для покращення поведінки учнів




- Звертайтесь до учнів по іменах. Почувши під час спілкування з класом своє ім'я, учні зосереджуються і відчувають себе важливими.
- Використовуйте ім'я, коли бажаєте звернути увагу на певні моменти поведінки учня.
- Використовуйтеімена учнів у дружелюбній та поважній манері. Ніколи не звертайтесь до них із неповагою або поблажливим тоном - це принижує людську ідентичність та гідність.
- Вимовляйте ім'я учня правильно. Ім'я людини дорогоцінне та дуже особисте. Неправильно вимовлене ім'я може викликати неповагу, глузування та зазвичай дає привід для виникнення прізвиськ.
- Вимовляючи ім'я людини, ви нібито говорите: "Ти дуже важливий для мене і я звертаюсь до тебе по імені".

-






Учителем не кожен може бути,


Не кожне серце вміє говорить…


Учитель лише той, хто вміє чути,


Окрилити, навчити і любить.


Тендітну душу ласкою зігріти


І добротою ниву засівать,


Безмежно, щиро цілий світ любити





І дітям усього себе віддать.






Педагогічні заповіді:
Завжди говори правду дітям, навіть тоді, коли це невигідно для тебе.
Не намагайся силою досягнути успіху.
Будь великодушним – умій прощати.
Не забувай хвалити.
Хвали в міру, уміючи.
Помічай найменші успіхи учня.
Оцінюй тільки вчинки дитини, а не її саму.
Знайди ключ до кожного.
Починай навчання не з букваря чи формул, а з радості.
Коли розмовляєш із дитиною, завжди дивись їй в очі.
Ніколи не карай одразу учня, котрий завинив.
Висловлюйся якомога ясніше й чіткіше.
Не вбивай у дітях казку.
Думай про дитячий «банк щасливих спогадів».
Тільки наблизивши до себе дитину, можна впливати на розвиток його духовного світу.
Діти не повинні йти від вчителя підкореними.
Визнавай права учня на помилку. До того часу, поки в дітей є віра в добро, людину, ідеал, є й виховання.
Дитина ставиться до тебе так, як до неї ставляться дорослі.
Не кажи про учня «нездібний», а кажи: «Здібності в нього ще не розкриті».
Краще виховання – запрошення учня до роздумів.
Не «заводься» з учнями. Жодних нотацій.
Не можна говорити учням тільки про їхні недоліки.
Не використовуй оцінки як засіб покарання.
Необдумане покарання дуже шкодить.
Завищенні вимоги до учня – одна з причин конфліктів.
Учень, упевнений у неможливості змінити щось, відмовляється від пошуку.
Від постійних невдач діти озлоблюються.
Важкі діти – це ті, котрих зрадили батьки.
Молитва благодарности учителя


Спасибо Тебе, Господи, за то что я - учитель. Как учитель я могу учить, вдохновлять, взывать, переубеждать и облагораживать. Каждый мой ученик покинет мой класс хоть немного изменённым. Значит, через моих учеников я могу менять мир. Спасибо за данные мне возможности. Спасибо за то, что я могу делать то, что мне нравиться. Спасибо за то, что Ты наставил и привёл меня к любимому делу.


Спасибо Тебе, Господи, за:


- директора, который доверяет моему мнению и поддерживает мои решения;


- родителей, которые на наших совместных собраниях умеют слушать, общаться и сотрудничать;


- творческого коллегу, который свободно делится своими лучшими идеями;


- ученика, который борется и отказывается сдаваться;


- охрипшие голоса девчонок, когда мы вместе болеем за наших мальчиков-футболистов;


- ученика, который разбирается в технологии лучше меня;


- тишину в классе после прочитанных дневников девочки, которую звали Анна Франк;


- неожиданное отсутствие моего самого недисциплинированного ученика;


- дни без сюрпризов и дни с сюрпризами;


- неожиданный выходной;


- того человека, который в любое время, по любой причине не забывает сказать: «Спасибо тебе за то, что ты хороший учитель».


Спасибо Тебе, Господи, за то, что Ты даришь иногда мне свободные минуты вдохновения, когда я могу взять чистый лист бумаги и написать о том, чем живёт моя душа. Ведь я не только учитель, Господи!
Золоті правила педагога


1. Прийшов у школу - зроби розумне й шляхетне лице.
2. Кожного разу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство і про всяк випадок з'їж морозиво.
3. Гроші та педагогіка малосумісні.
4. Нехай всі манекенниці світу, побачивши твою усмішку, подадуть у відставку.
5. Не заходь в душу до дітей, якщо тебе про це не просили.
6. Іди на урок з радістю, виходь з уроку з приємною втомою.
7. Жартуй до тих пір, доки не навчишся.
8. Пам'ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель - спопелити душу.
9. Приходити на урок слід настільки підготовленим, щоб знати точно: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити і чи буде від цього добре.
10. Кожного разу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона.
11. Намагайся їсти кожен день.
12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге і щасливе педагогічне життя.
13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею йдуть справи.
14. Люби кого-небудь крім школи, і тоді у тебе буде все в порядку.
15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти артист, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина.
16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш.
17. Пишайся своїми помилками, і тоді у тебе їх буде з кожним роком все менше.
18. Вищим проявом педагогічної успішності є усмішка на обличчях дітей.
19. Якщо ти вмієш самий звичайний факт подати як відкриття та домогтися подиву і захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив.
20.Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють.
21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя.
22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в цей хтось не повірить.
23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: "Он вчителька пішла".
24. Не спи на уроці; дурний приклад заразливий.
25. Під час опитування зобрази на обличчі граничний інтерес.
26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те.
27. Добре, якщо пізно увечері, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє посмішка.









Рецепт вчительської молодості:





Систематично вживай: бальзам мудрості, коктейль творчості, каву бадьорості, відвар пунктуальності, настій терпимості, екстракт людяності. Виконуй все це ретельно і будеш вічно молодим, вчителю.




Рецепт щастя педагогам від Ш. Амонашвілі


Візьміть чашу терпіння, налийте туди повне серце любові, вкиньте дві пригорщі щедрості, хлюпніть гумору, посипте добром і додайте якомога більше віри - і все те добре перемішайте. Потім намажте на шматок відпущеного Вам життя і пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху.












Поради тим, хто віддає своє серце дітям


Завжди посміхайтесь.


Любіть кожну дитину і вчіть щастю любові.


Поповнюйте свої знання і вчіть щастю знань.


Проявляйте інтерес до життя дитини.


Допомагайте дитині знайти своє "я".


Радійте, коли дитина досягає успіху.


Культивуйте в собі великий дар терпіння.


Говоріть з дітьми спокійно.


Висловлюйте дітям подяку за роботу на уроці.


Слухайте своє серце, бо тільки своїм серцем дійдете до сердець дітей.









Рецепт
приготування хорошого уроку
Візьміть дюжину найкращих емоцій. Ретельно відберіть тільки ті, що позбавлені розчарувань, злопам'ятності та злості.


Після того, як ви відібрали ці дванадцять емоцій, розділіть їх на п'ять (або шість чи сім) уроків, які вам доводиться проводити кожного вашого робочого дня.
Додайте до кожного свого уроку:
12 порцій мудрості,
11 порцій терпіння,
10 порцій хоробрості,
9 порцій працездатності,
8 порцій оптимізму,
7 порцій відданості своїй справі,
6 порцій вільнодумства,
5 порцій доброти,
4 порції відпочинку й турботи про здоров'я,
3 порції гумору,
2 порції такту,
1 порцію віри в кожного свого учня.
Для того, щоб додати гостроти та насолоди вашому уроку,


додайте до нього ложечку гарного настрою, скибку нерозсудливості, за смаком розваги,
обов'язково додайте гри й рясно посипте все гарним добрим гумором.
А тепер налийте любов до дітей і збийте все енергійними
рухами, не допускаючи застою.
Поставте вашу страву на вогонь дитячих сердець.


Прикрасьте свою страву посмішками, родзинками та гілочками радості.


Перед подачею учням урок сервірується спокоєм, самовідданістю


та професіоналізмом учителя.


Чітко додержуйтесь цього рецепту, у точності дотримуючись інгредієнтів
страви при підготовці кожного свого уроку.
Приємного вам апетиту, шановні колеги!
Апетиту до вчительської праці та творчості!













Рецепт учительської молодості


Систематично вживай бальзам мудрості, коктейль творчості,


каву бадьорості, відвар пунктуальності,


настій терпимості, екстракт людяності.


Приймай зранку та ввечері і будеш вічно молодим, учителю.


ака дісталась вже нам робота


Є в ній і радість, та є й турбота,


Є вічний пошук, безсонні ночі,


Та гріють душу дитячі очі.


Н. П. Уткіна






Учитись важко,


А учить ще важче,


Але не мусиш зупинятись ти,


Як учням віддаєш усе найкраще,


То й сам сягнеш нової висоти.






Перший учитель...


У кожної людини він, - як початок шляху, як перший відбиток в дитячій душі.
Нехай час обдарує тебе іншими, більш цікавішими і значнішими вчителями,


але він назавжди лишиться тим маленьким далеким вогником,


що посвітив тобі на початку шляху.
С.П. Титов








Школа - особливий світ, де сміються і плачуть, радіють і засмучуються,


де розбивають носи і коліна, складають вірші і пісні.


І в центрі усього цього – трагічний і прекрасний образ учителя.


Чому трагічний? Тому що усі людські невдачі – це його невдачі.


Усі трагедії, які відбуваються у світі людей, – це його трагедії.


І в той же час учитель прекрасний, тому що усі кращі діяння на Землі йдуть від нього.


Він прекрасний, тому що завжди занурений у світ дитинства.
























                                   




Педагогічні заповіді:

Завжди говори правду дітям, навіть тоді, коли це невигідно для тебе.
Не намагайся силою досягнути успіху.
Будь великодушним – умій прощати.
Не забувай хвалити.
Хвали в міру, уміючи.
Помічай найменші успіхи учня.
Оцінюй тільки вчинки дитини, а не її саму.
Знайди ключ до кожного.
Починай навчання не з букваря чи формул, а з радості.
Коли розмовляєш із дитиною, завжди дивись їй в очі.
Ніколи не карай одразу учня, котрий завинив.
Висловлюйся якомога ясніше й чіткіше.
Не вбивай у дітях казку.
Думай про дитячий «банк щасливих спогадів».
Тільки наблизивши до себе дитину, можна впливати на розвиток його духовного світу.
Діти не повинні йти від вчителя підкореними.
Визнавай права учня на помилку. До того часу, поки в дітей є віра в добро, людину, ідеал, є й виховання.
Дитина ставиться до тебе так, як до неї ставляться дорослі.
Не кажи про учня «нездібний», а кажи: «Здібності в нього ще не розкриті».
Краще виховання – запрошення учня до роздумів.
Не «заводься» з учнями. Жодних нотацій.
Не можна говорити учням тільки про їхні недоліки.
Не використовуй оцінки як засіб покарання.
Необдумане покарання дуже шкодить.
Завищенні вимоги до учня – одна з причин конфліктів.
Учень, упевнений у неможливості змінити щось, відмовляється від пошуку.
Від постійних невдач діти озлоблюються.
Важкі діти – це ті, котрих зрадили батьки.































 































Немає коментарів:

Дописати коментар